Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Skal i nærmeste framtid (rundt nyttår) gå til innkjøp av 3 stk Samsung Spinpoint F1 1 TB. Har da en fra før av og tenkte jeg skulle kjøre to og to i RAID1 om mulig. Altså, skal ha OS, innstalerte programmer, musikk ol på den ene RAID'en, mens jeg har alt av filmer på den andre. Men jeg lurte på om det i det hele tatt var på mulig på et Asus Rampage Formula hovedkort? Slik jeg har skjønt det så fungerer RAID1 ved at det er akkurat det samme innholdet lagret på diskene man har i RAID og man får da dobbel leseytelse og normal skriveytelse. Utfra det tenker jeg meg at det også vil fungere som backup, stemmer dette? Endret 21. desember 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du kan kjøre software raid i windows, det burde gå på hovedkortet ditt. Raid1 er "speiling" slik du skriver. to disker speiles til å være en logisk disk. Du har backup hardware messig, dvs du er sikret om en disk skulle krasje. Men du har ingen backup i form av at du kan legge tilbake filer om du skulle slette/miste noen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Du kan kjøre software raid i windows, det burde gå på hovedkortet ditt. Raid1 er "speiling" slik du skriver. to disker speiles til å være en logisk disk. Du har backup hardware messig, dvs du er sikret om en disk skulle krasje. Men du har ingen backup i form av at du kan legge tilbake filer om du skulle slette/miste noen. Takker for svar . Kan bruke min eksterne på 500 GB til backup av det aller viktigste i tillegg . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå