Gå til innhold

Oh gleden! Første clock siden NF7-S v2.0 var det råeste av det råeste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare husk gleden kan være kortvarig... hvor høyt måtte du opp på volten?

Har hatt et par av disse cpu'ene i E8xxx serien... alle har degradert over tid.

Men får håpe du er heldig... kanskje hvis du har holdt vcore under 1.4v..?

Mvh,

Vinci

Lenke til kommentar
Forløpig er den på 1,325 på cpu og 1,26 eller 1,28 på NB. 2,2 på minnet. Temp er 36/31 med vinduet åpent og 38/35 med vinduet lukket. Alt kjølet av en TRUE med to noctua vifter på 1300 rpm i psuh/pull. Festet med elektrikker-tape.

Det var jo veldig bra volt og tempraturer, kjørt noen programmer for å belaste prosessoren?

Har selv en Q9550, Asus Rampage Formula, TRUE og OCZ Reaper PC8500 som jeg har tenkt til å klokke nå i julen :) .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Forløpig er den på 1,325 på cpu og 1,26 eller 1,28 på NB. 2,2 på minnet. Temp er 36/31 med vinduet åpent og 38/35 med vinduet lukket. Alt kjølet av en TRUE med to noctua vifter på 1300 rpm i psuh/pull. Festet med elektrikker-tape.

Det var hyggelig volt og temp det da :)

Da skal du se du slipper unna degraderingen av cpu jeg har opplevd på alle mine.

Men jeg har ikke hatt E0 stepping da, men en kompis med E8600 har også opplevd

degradering... rundt 200mhz ned i forhold til hva som var stabilt i begynnelsen.

Fryktelig irriterende. Samme med denne cpu'en jeg sitter på nå, en E8500 som kjørte

100% orthos stabilt på 4.3ghz... nå klarer den ikke mer enn 4.1ghz nesten uansett hva volt

jeg gir den, så har egentlig gitt den opp. Har lyst på nytt hk og en E8600 men må prøve å

være litt økonomisk fornuftig i disse tider, skal bygge hus ;)

Lykke til med klokkingen da, ser bra ut så langt :)

Mvh,

Vinci

Lenke til kommentar
Sykt bra spill! Hva er resten av systemet?
Saphire 4870 512, samsung f1 1tb og OCZ DDR2 4 GB Reaper Heat Pipe Conduit PC2-8500. Alt i et P182. Pluss på noen andre disker forresten, men teller ikke med de. :p Samsung hele veien ang. disker btw. :p Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Sykt bra spill! Hva er resten av systemet?
Saphire 4870 512, samsung f1 1tb og OCZ DDR2 4 GB Reaper Heat Pipe Conduit PC2-8500. Alt i et P182. Pluss på noen andre disker forresten, men teller ikke med de. :p Samsung hele veien ang. disker btw. :p

Nesten samme som meg, bare at jeg har en Q9550 prosessor og et Asus Rampage Formula hovedkort ;) .

Lenke til kommentar
Jeg må nesten rette en takk til wheelman for valg av HK. Han hjalp meg veldig.

Hva slags hk btw?

Glemte visst å nevne det. Det er Gigabyte GA-EP45-UD3P

Glemte det ikke... står i første posten din :)

Edit: litt for sen...

Endret av Vinci
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...