Europa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Nei, skal vi tro VGs lesere. Personlig mener jeg dette ikke er å tråkke over grensen. Hva mener dere? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=549618 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 De ønsker å bli akseptert ved å tråkke på tradisjonene til andre mennesker? Fornuftig. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hva mener dere? Synes ikke dette er noe å hisse seg opp over akkurat. Lenke til kommentar
stwa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hva i allverden er vitsen med å gjøre dette!? Må jo være tusenvis av andre måter å profilere byen som "homse" byen.. Er helt klart ett hån mot kristne tradisjoner, og er jo egentlig mye verre enn karikatur striden!! Så for å se lyst på det er det bra det ble gjort mot kristne å ikke muslimer Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Bryr meg fint lite. Folk kan fremstille hvilken som helst religiøs figur akkurat slik de vil. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 De kristene er det største hinderet mot homofile rettigheter så det fryder meg at dem slår tilbake med noen uskyldige rampestreker. At de kristene går bananas over det etterpå er bare kremen på toppen av isen. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det må da være det dummeste jeg har hørt. Eneste måten religion kan ha noe å gjøre med homofiles rettigheter, er at staten har et religiøst styre. Om staten har et religiøst styre, har flertallet i landet valgt de inn. I nederland er dette ikke tilfelle. Om de prøver å oppnå andre menneskers respekt ved å tråkke på andre menneskers tradisjoner og gå i tog iført lakk og lær, tror jeg de har misforstått noe brutalt. Jeg har ikke noe imot homofile, dragqueens som gjør alt de kan for å provosere derimot, har jeg noe imot. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det må da være det dummeste jeg har hørt. Eneste måten religion kan ha noe å gjøre med homofiles rettigheter, er at staten har et religiøst styre. Om staten har et religiøst styre, har flertallet i landet valgt de inn. I nederland er dette ikke tilfelle. Om de prøver å oppnå andre menneskers respekt ved å tråkke på andre menneskers tradisjoner og gå i tog iført lakk og lær, tror jeg de har misforstått noe brutalt. Jeg har ikke noe imot homofile, dragqueens som gjør alt de kan for å provosere derimot, har jeg noe imot. Religiøse mennesker ved makten og religiøse mennesker med stemmesedler i hånden har like mye makt over hvordan homofiles rettigheter behandles som en stat med religiøst styre. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 De kristene er det største hinderet mot homofile rettigheter så det fryder meg at dem slår tilbake med noen uskyldige rampestreker. At de kristene går bananas over det etterpå er bare kremen på toppen av isen. helt enig ! Dette var priceless Lenke til kommentar
316 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Syns ikke det er noe å hoppe i taket over det der. Vi ser det jo hele tiden at folk lager parodier på kristne ting, eller lager humor på tv om det. Noen som har sett Jesus i Family Guy? Det er dritmorsomt. Jeg mener at vi må få lov å ha det litt gøy, og man bør ikke henge seg så mye opp i alt for mye. De der Christians for Truth folka er en veldig annerledes menighet enn de fleste, og skiller seg veldig ut med at de prøver å leke Guds politi i gatene. De er veldig tydelige på hva de mener, og har ingenting problem med å hakke på de som tar abort eller er homofile. Jeg sier dra flisen uten at ditt eget øye. Endret 21. desember 2008 av 316 Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg bryr meg akkurat nok om denne saken til og poste. Altså, ikke så kjempe mye. Hadde f.eks. en homofil, kledd seg opp som lars monsen hadde jeg blitt sur... Så jeg skjønner godt kristene mener dette er og gå over grensen. Men om jeg mener dette er og gå over grensen er jeg ikke 100% sikker på. Men det er unødvendig, og de kunne gjort dette på en annen måte en og håne en relgion for og ytre egene meninger om at homofile skal ha likestilling? Skjønner ikke helt greia. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Artig Synest det er bra at folk gjer opprør mot den «forhøgde» statusen religion har. Darwin har verte karakterisert som ei gorilla-lik ape, Bondevik har verte karakterisert som ein pengegrisk kis med overbitt, kvifor skal ikkje Maria verte på same måte karakterisert? Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hadde dette vært gjort bare for å provosere kristne, kan jeg vel være enig i at det hadde vært litt unødvendig å gjøre det, da de vet det vil gjøre litt vondt for en del mennesker å se dette. Men de vil vel samtidig vise at transvestitter er helt vanlige mennesker osv., og når man har gode grunner til å gjøre noe slikt synes jeg det raskt veier opp for de personlige meninger andre måtte ha om det. Nå nekter jeg også å tro at dette setter ekstremt mange sinn i kok: det er vel helst ekstreme kristne grupper som reagerer? Må innrømme at jeg ble litt overrasket over avstemningsresultatet på VG.no, men dette er jo heller ikke en skikkelig spørreundersøkelse... Hvorfor dette er VERRE enn å trykke bilder av Muhammed, ser jeg gjerne en utdypning på. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Rofl. Endret 22. desember 2008 av Skugga Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Minner meg om et innlegg fra biskopen i tunsberg i den lokale blekka jeg abonerer på, der hun i innlegget poengterer at hun allerede som liten jente forsto at nissen var oppdiktet, men hun trodde fullt og fast på fortellingen om jesus, fordi DEN var helt sann.. Lo godt av den.... for hva er så forskjellen på de historiene? Akkurat..., ingenting Dette er jo bare et uskyldig arrangement med en litt annen vinkling en det tradisjonelle fremstillingten av jesus barnet, josef og maria. De som har eller har hatt barn i skolen her har i likhet med meg sett langt verre fadeser i form av barne teater der den samme jesus, josef og maria har blitt utsatt for langt verre ting og kommentarer enn her Den ene forestillingen endte i at foreldrene omtrent lå på gulvet og gråt av latter over de hysteriske kommentarene barn kan komme på når de glemmer det de egentlig skulle si Er det noen som virkelig skulle være forbannet på dette må det vel være de som har blitt utsatt for kirkens løgn i snart to tusen år om at jesus er født i desember.... De stappet jesus inn i jula fordi kristendommen ikke klarte å bli kvitt vinterblot... og Jul skulle egentlig, hvis kirken hadde fått det som de ville, het kristmesse (noe de gudskjelov ikke lykkes med) og påsken, som liksom er "høytiden" jesus liksom døde på korset, er en bevegelig helligdag.... så HALLO!!! Er det noen som skulle blitt forbanna over dette må det sannelig være alle de som har blitt løyet til og holdt for narr av kristendommen i alle disse årene. Ikke de kristne!!! Men nå er det snart vinterblot dere. Selv reiser jeg på hytta i år og lar religøse løgner seile sin egen utforbakke... Lenke til kommentar
Shinganzer Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) De kristene er det største hinderet mot homofile rettigheter så det fryder meg at dem slår tilbake med noen uskyldige rampestreker. At de kristene går bananas over det etterpå er bare kremen på toppen av isen. Er vel mer Islam som bærer flagget mot homofili. De fleste islamistiske land har jo ikke homofile en gang ^_- Men kristne hjelper ikke akkurat de heller. Endret 22. desember 2008 av Shinganzer Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 De kristene er det største hinderet mot homofile rettigheter så det fryder meg at dem slår tilbake med noen uskyldige rampestreker. At de kristene går bananas over det etterpå er bare kremen på toppen av isen. Er vel mer Islam som bærer flagget mot homofili. De fleste islamistiske land har jo ikke homofile en gang ^_- Men kristne hjelper ikke akkurat de heller. Det er riktig, men jeg tenker mer på det vestlige samfunnet hvor man forventer mer av oss som ikke er fanget i religionens klør. Vi kan lure på hva som hadde skjedd hvis en muslimsk transversitt hadde kledd seg ut som en homofil Muhammed og dansa nedover en gate i Saudi Arabia. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ved å fremstille Josef og Maria som homofile, viser man et forskrudd bilde av bibelen, skriver gruppen i en pressemelding. Lenke til kommentar
Shinganzer Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ved å fremstille Josef og Maria som homofile, viser man et forskrudd bilde av bibelen, skriver gruppen i en pressemelding. HAHAHA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå