ddd-king Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Har tenkt å kjøpe meg en pumpe nå... Hvilken er den mest støysvake pumpen. Minimum 300l/h. Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hadde en Sicce Nova som det var umulig å høre. Nå har jeg en Maxi-Jet MP1200 som bråker som ett uvær i forhold! Så hvis du ikke trenger større kapasitet enn 3-500l/h ville jeg gått for den. Den har 1,6 m løftehøyde så vidt jeg husker og er bitteliten... Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Kan annbefale Eheim 1048 Den er utrolig støysvak spesiellt om du senker den ned i vannet. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 1046 er da mye bedre for han! Støyer også en del mindre. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Det var noe i den duren jeg trodde også. Takker for svar, gutter! Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hvis du bestiller Eheim så ikke ta den tanken som er beregnet til bare den pumpa, den lille som man bare trer på pumpa. Da vil den bråke litt. Nesten umulig og ut all lufta, så det vil bli litt boble lyder. Du burde sette den i en vann tank!!!!!!! Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Noen forslag til tank som er passe til en nedsenket Eheim 1048? Lenke til kommentar
sten Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 sicce micra støyer litt mindre enn E. 1046 micra (bildet under) er ca halvparten så liten som 1046 også.... micra ar maks 450l/t .. husk uansett at nedsenket og montert på feks neopren eller "myk gummi" hjlper litt det også.. micra pumpa er billig også holdar må den da også være i og med at min i aqariumet mitt har gått i over 2 år nå,, i pc min ca 15 mnd... eheim har også en morsom liten sak som heter compact 300 på ja riktig 300 liter,, denne er kjempeliten ca 4,5x2,5x3,5 ca bare !! skal teste den snart.... du kan også se www.xit.cjb.net for litt info dah.. lykke til! Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 sten: Har du kjøpt den tanken noe sted? Den så utrolig fin ut! Har selv Sicce Nova pumpa og har bare laga en jalla-tank som midlertidig løsning til jeg kommer på noe bedre. Hvis du har laget den selv: Hva brukte du til å lime sammen delene? Er det mulig å få en tegning? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 sten:Har du kjøpt den tanken noe sted? Den så utrolig fin ut! Har selv Sicce Nova pumpa og har bare laga en jalla-tank som midlertidig løsning til jeg kommer på noe bedre. Hvis du har laget den selv: Hva brukte du til å lime sammen delene? Er det mulig å få en tegning? Sitat fra sida hans: ""Home made" vanntank med utvendige mål: 15x12x9 cm (dvs. den rommer ca 1,5L vann)" .. i say no more Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Okey, gikk litt raskt for seg, overså det jeg... Men hva brukte du for å lime sammen plexi'en? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Når jeg skulle lage tank for første gang av plexi brukte jeg et "superlim" som het sicomet 67 eller noe sånt.. herder på 10 sekunder, og er sterkt som f***! selv om tanken ble fucked på grunn av dålig arbeid fra min side, var jo limet bra.... taler vann uten problemer (DUHH!) mvh: meg selv, og ingen andre.. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Nå har jeg brukt sten sin tank som mal til min tank, ble noe større p.g.a Eheim 1048 og litt dårlig planlegging. Limte sammen platene med vanlig superlim (herdet på ca 10sek), brukte silikon inni etterpå. Etter to forsøk fikk jeg det sånn brukbart til. Har ikke testet med vann i enda, dommedag kommer enten imorgen eller på torsdag. Skal prøve å få lagt ut noen bilder da. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har tenkt å kjøpe meg en pumpe nå...Hvilken er den mest støysvake pumpen. Minimum 300l/h. kjøp aqua bee 2000up! genial pumpe.. ganske dyr, men tempen min saknk fra 57 med en liten jalla-pumpe(eheim 1046) til 43! på cpu! ganske stor forskjell eller what? nå skal det sies at siden jeg har et monster digert system, så må en monster diger pumpe til. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 kjøp aqua bee 2000up! genial pumpe.. Aqua Bee UP 2000 ? Og hvor kjøpes den lissom ? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Takker for alle svar. kjøpte Aqua Bee 500UP. Den eneste pumpen de hadde på en dyrebutikk. Den er faktisk veldig stille og har behagelig lav støylyd. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Aqua Bee UP 2000 ? Og hvor kjøpes den lissom ? www.webzoo.net Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Aqua Bee UP 2000 ? Og hvor kjøpes den lissom ? www.webzoo.net omg.. syke pumper dem har ! :o Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 hva med denne? Deltec HLP 8070 Intervall Pumpe En stillegående utvendig pumpe av industri kvalitet, med 3 trinns hastighets regulator. Den er i tillegg utstyrt med frekvensomformer som gir deg muligheten til å la pumpen jobbe med sykluser mellom 3 sek og 180 sek. Dette har en meget god effekt på korallene ved å gi de variable strømmer i akvariet. Pumpen har en termisk motorvern og impeller i oksydert keramik og dermed veldig slitesterkt. Pumpen kan benyttes i både salt og ferskvann. Tekniske data: maks 7200 L/T. Løftehøyde 6,4 m. rørdim. sugeside 40 mm trykkside 32 mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå