FrozenFish Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg har kjørt film og musikk på gjesterommet via en pc. Tidligere var det Linux på maskinen og alt var bra, inntil siste oppgradering, da wifi ble ustabilt. Vel, jeg har lagt inn winxp på maskinen og vil koble til nettverket med min cnet wireless-g usb dongle. Men winxp finner ikke nettverket! jeg sitter nå på rommet med min laptop og den får sterkt og fint signal! Det er helt sikkert ett eller annet i XP jeg ikke har gjort.... men hva? Drivere er installert for wireless-g donglen...... Hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13 så må du stille inn region i trådløsdonglen. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13 så må du stille inn region i trådløsdonglen. Oki..... gjør jeg dette via software til dongelen? Jeg prøvde nemlig noe sånt, men dongelen stilte seg tilbake til kanal 10 (tror jeg). Men nå fikk jeg ett annet prblem.... maskinen (som består av gamle komponenter) begynte plutselig å pipe... 3-4 sekunders pip som kommer med jevne mellomrom...... Noe skal det være! Men skal XP finne nettverket automatisk dersom alt er Ok med donglen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis du skal endre kanal så gjør du det i router. Skal du endre region fra USA til EU eller Norge så gjør du det via kontrollpanel, system, hardware. XP skal greie å søke opp nettverket dersom det er på en kanal som dekkes av regioninnstillingene. USA = 1 - 11 EU = 1 - 13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå