BMW-Bølla Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Slo av min pc som vanlig her en dag. Kom hjem fra jobb og skulle slå den på, men da var den død gitt. Ser at det lyser grønt i 'ladelampa' på HK, men den vil ikke starte. Hva er mest sannsynlig? Nytt PSU eller *Grøss* nytt HK, CPU, RAM etc. (PC'en er nemlig 3 år allerede) For ordens skyld, HK er et Asus P5WD2 Premium.. Det er mange helligdager forut, så jeg bør finne ut av dette her ganske kjapt, hvis ikke kommer det til å gå mye konjakk i julen.. Mvh Lenke til kommentar
Capless Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hjelper litt mer om du sier hva hele oppsettet av maskinvare er Lenke til kommentar
BMW-Bølla Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Hjelper litt mer om du sier hva hele oppsettet av maskinvare er Asus P5WD2 Premium Intel P4 3.0 Ghz 2 GB RAM (Dragon et-eller-annet) GTS 8800 Skjermkort? 2x HDD Sam. Spinpoint Fortron 400W PSU Ekstra kjøler på CPU m/120mm vifte XP Pro Husker ikke detaljer i farta.. ...tror kanskje pc'en har fått litt lite strøm siden PSU ikke akkurat overdimensjonert for dette oppsettet..? Men siden lampa lyser på HK burde det ihvertfall være strøm der, men jeg får ikke start på'n. Har forsøkt å 'kortslutte' powerknapp uten noe respons.. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Det trur jeg også, den PSUen så spinkel ut for det oppsettet Edit: Mulig du får et annet svar fra noen som har mer peiling på sånt da men, hehe Endret 21. desember 2008 av Whisky1 Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ikkeno kraftplugg den psuen nei, men vil helt fint kunne kjøre det oppsettet der uten å ta natta setter en knapp på hk ditt jeg uansett lett å sjekke, lån en psu av en kompis og koble til hk og se om det starter... har opplevd flere hk fra asus som plutselig har tatt natta og hk dioden lyser... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ikkeno kraftplugg den psuen nei, men vil helt fint kunne kjøre det oppsettet der uten å ta natta nei en F/S psu skal holde. vill lett annslå at opsettet der bruker 200-220W ikke mere. vil annta at det grønne lyset indikerer at strømtilførsel er ok?? prøv og sette masina sammen på nytt. resett cmos, ved og ta ut bios-batteriet, eller om det er en knapp eller noe annet. prøv begge rambrikkene en av gangen. sett i alle ledninger på nytt. noen tips du kan prøve. starter HDD?? hører du den ikke så kan du kjenne på den under oppstart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå