I.A.G. Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jeg har visst klart å drite meg ut litt... Jeg skulle koble skole-PC-en til søsteren min på arbeidsgruppen på hjemmenettverket her, og gjorde derfor om innstillingene i Systemegenskaper > Datamaskinnavn fra å være konfigurert for et domene, til en arbeidsgruppe. Det jeg glemte, var jo at det var dette domenet Windows brukte for å logge på. Dermed var det ikke mulig å logge på igjen etter omstart av PC-en. Hvordan kan jeg få endret innstillingene tilbake til slik det var, og er det noen måte å logge på Windows igjen? Det burde jo være mulig selv om den er konfigurert for en arbeidsgruppe? Takk for all hjelp. Endret 25. desember 2008 av I.A.G. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 System gjennoppretting ordner dette tipper jeg Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du får den nok neppe innmeldt i domenet igjen uten å stikke innom iktansvarlig på skola Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Du må logge deg på som admin, brukeren er borte. For å komme inn på en PC uten bruker, kan man fjerne passord på Admin. http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 System gjennoppretting ordner dette tipper jeg Hvordan får jeg kjørt systemgjenoppreting uten å logge på? Går det an å kjøre det fra Windows-CD-en eller noe? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Åja, du får ikke en gang logget på? Trodde du kom innpå en anna konto elns jeg. Hva om du starter den opp i sikkerhetsmodus, og bruker system gjenoppretting der? Systemgjenoppretting skal funke, siden jeg gjorde samma "tabbe" som deg. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Får visst ikke logget på selv om det er i sikkermodus... Finnes det noen annen måte å kjøre systemgjenoppretting på, uten å måtte logge på? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Er jo bare å bruke bruteforce i mot de lokale kontoene på pc'en da... pleier å gjøre det på jobb når vi kommer over pc'er som vi ikke har administrator passordet til lengre. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Gjorde som Hårek foreslo, og fjernet passordet, deretter systemgjenoppretting som Core2dou tipset om. Og det beste av alt: det funket. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 fancy, da vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang jeg ikke aner hva admin pass er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå