Slaxxor90 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Kjøpte en adds p700.1 sub forsterker sammen med en mtx sub forige torsdag. Har hatt på ganske lav gain til nå for å spille inn bassern litt, og så skulle jeg skru den opp litt i dag så det ble litt mere dunk. Funka bra det... i 20 sekunder, så bare kutte forsterkeren helt ut. Det blåe lyset på kontaktene til forsterkeren står bare å dimmer av og på nå. Hva har skjedd? Er det bare å levere inn igjen eller? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Siden det fungerte når du spilte lavt, skulle det fungere når det spiller høyt også, med mindre du har gitt forsterkeren feil ohm. Hvordan Mtx subwoofer er det du har, er det en enkel 4 ohms spole, eller er det en med dobbel 4 ohms spole du har? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er ikke første gang en ADS forsterker tar kvelden, de tåler ingenting, og spes ikke hvis du laster den for lavt... Kjøp deg noe annet Lenke til kommentar
Slaxxor90 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Siden det fungerte når du spilte lavt, skulle det fungere når det spiller høyt også, med mindre du har gitt forsterkeren feil ohm. Hvordan Mtx subwoofer er det du har, er det en enkel 4 ohms spole, eller er det en med dobbel 4 ohms spole du har? Hvordan gir jeg den feil ohm? Suben er en mtx 750 watt max power og 250 watt rms tror jeg, ohm vet jeg ikke. Endret 22. desember 2008 av Slaxxor90 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Hvis det er to spoler, altså to plasser hvor du skal koble inn kabler. Hvis du har en spole er det bare en plass hvor du skal sette inn + og - en dobbelspolet mtx kan kobles i 2 og 8 ohm, og hvis forsterkeren tåler 4 ohm brokoblet og du har subben i 2 ohm kan en dårlig forsterker ryke. Endret 22. desember 2008 av Defus Lenke til kommentar
Slaxxor90 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis det er to spoler, altså to plasser hvor du skal koble inn kabler. Hvis du har en spole er det bare en plass hvor du skal sette inn + og - en dobbelspolet mtx kan kobles i 2 og 8 ohm, og hvis forsterkeren tåler 4 ohm brokoblet og du har subben i 2 ohm kan en dårlig forsterker ryke. tror det er 4 ohm på suben, og den er brokoblet Lenke til kommentar
Defus Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Da burde det ha gått greit, så da har jeg bare to forslag. Evt, forsterkeren er svak å ga bare opp da du skrudde opp. Evt. forsterkeren hadde en feil. Lenke til kommentar
Slaxxor90 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Da burde det ha gått greit, så da har jeg bare to forslag. Evt, forsterkeren er svak å ga bare opp da du skrudde opp. Evt. forsterkeren hadde en feil. har levert den inn til butikken så får se hva de sier Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvis det er to spoler, altså to plasser hvor du skal koble inn kabler. Hvis du har en spole er det bare en plass hvor du skal sette inn + og - en dobbelspolet mtx kan kobles i 2 og 8 ohm, og hvis forsterkeren tåler 4 ohm brokoblet og du har subben i 2 ohm kan en dårlig forsterker ryke. tror det er 4 ohm på suben, og den er brokoblet Brokoblet?? man kan ikke brokoble en sub Man kan paralellkoble, eller seriekoble, men da må suben ha minst to spoler. Har suben din en pluss, og en minus, så har den kun en spole, og er mest sannsynlig på 4ohm Lenke til kommentar
Slaxxor90 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hvis det er to spoler, altså to plasser hvor du skal koble inn kabler. Hvis du har en spole er det bare en plass hvor du skal sette inn + og - en dobbelspolet mtx kan kobles i 2 og 8 ohm, og hvis forsterkeren tåler 4 ohm brokoblet og du har subben i 2 ohm kan en dårlig forsterker ryke. tror det er 4 ohm på suben, og den er brokoblet Brokoblet?? man kan ikke brokoble en sub Man kan paralellkoble, eller seriekoble, men da må suben ha minst to spoler. Har suben din en pluss, og en minus, så har den kun en spole, og er mest sannsynlig på 4ohm suben har 4 ohm og har en pluss og en minus. Forsterkeren hadde 2 innganger for pluss og minus så kobla sånn at den ene inngangen hadde bare minus og den andre pluss... er det ikke riktig? sånn: ledning i minus ---[-] 1[+ ] [-]2 [+]--- ledning i pluss Endret 26. desember 2008 av Slaxxor90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå