Gå til innhold

Tilstrekkelig kjøling av XP2000+ (Palomino)?

ion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. jeg ville valgt å kjøpt adapter til en 120 mm vifte å klæsja på det i stedet.. regner med det er en xp 2000+ du mener? for jeg har ikke hørt om xp 200 :wink: .. å jeg tror kanskje en 12 db papst blir litt tynt.. ta heller en 19 db papst.. 12 og 19 db er ikke hørtbart utenfor kabinette..

Lenke til kommentar
Kommer nok til å funke glimrende.. men om du ikke er _meget_ overfølsom for lyd, så kan du like gjerne slenge på en 19db papst.. man hører ikke 19db normalt sett.

Ja, også var det hvor (over)følsom jeg er for lyd... Jeg tror jeg bør satse på 12dB, men jeg har fortsatt ikke fått svar på forskjell i forhold til SilentViking (som jeg har nå).

I en annen tråd var det en som mente at SilentViking var litt bråkete, http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...19c74f1b97f622e .

Derfor vurderer jeg å bytte den ut til fordel for løsningen nevnt i denne tråden. Driver med et lite anti-støyprosjekt, se mer i tråden jeg har linket til.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på 12dB og 19dB. Er man ute etter en stille PC, inngår man ikke kompromiss, og kjøper selvfølgelig 12dB-ern. 19dB er hørbart utenfor kabinettet. 12dB-ern kan jeg ikke uttale meg om.

Så vidt jeg har lært så skal man ikke høre 19db når kabinettet er skrudd igjen... vet om 19db som høres.. men disse er billige vifter som faktisk genererer mer en 19db, og de er montert slik at de skaper vibrasjoner i kassa.

Har ikke selv hørt/ikke hørt en paps 19db.. men andre 19db vifter jeg har ikke hørt på utsiden av kassa.. spesielt ikke sammen med en HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...