T_A_G Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei, jeg har et Abit IP 35pro HK og en Conroe E6600 som har over lengere tid kost seg på 3,6Ghz. Men nå sliter jeg med varierende multiplier som hopper fra 6-9, altså fra 2,4Ghz til 3,6Ghz. Har prøvd alt fra å øke spenningen til å resette cmos og kjørt hele riggen ned til stock klokk igjen. Etter å ha klokket hele pc'n opp igjen er problemet der forsatt, og har skrudd av EIST flere ganger ved enter knappen igjennom tastaturet(nesten). Er det mulig at CPU eller HK'et har blitt sliten av en høy 24/7 klokk? Kjører normalt på 400x9-3,6Ghz 1,385v / ddr2 2.2v 1000Mhz / MHC 1,29v 1600FSB. Takker for innspill og ideer...jeg er tom:( Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hjelper ikke og bare skru av EIST i bios. Du må disable "C1E Function" også i CPU Feature menyen. Disse to er begge på en måte speedstep teknologi. Med bare EIST disabled er det C1E versjonen som tusler og går. C1E = Enhanced Halt. Når CPU går i idle/HLT overvåket av OS setter C1E ned multiplier og vcore. EIST derimot overvåkes vha prosessorens last. Dvs at multiplier og VID øker/senkes basert på cpuen last. Endret 21. desember 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Hjelper ikke og bare skru av EIST i bios.Du må disable "C1E Function" også i CPU Feature menyen. Disse to er begge på en måte speedstep teknologi. Med bare EIST disabled er det C1E versjonen som tusler og går. C1E = Enhanced Halt. Når CPU går i idle/HLT overvåket av OS setter C1E ned multiplier og vcore. EIST derimot overvåkes vha prosessorens last. Dvs at multiplier og VID øker/senkes basert på cpuen last. Hadde en kaskade for 3 uker siden og måtte resette bios, ække lett å huske alt. Tusen takk for svaret...holdt på å rive av meg håret og kjøpe nytt oppsett på nettet...lol Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå