MPC Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Kor lenge bruker 1 valp å "gråte" eller lage sanne lyder? Pga vi fikk nettopp valpen vår ca 1 time no sida no, så lurar på korlenge den blir vant med det nye huset og omgivelsene Endret 21. desember 2008 av MPC Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det vil gå seg til i løpet av en uke vanligvis. bare la den vandre rundt, så blir den trygg å kjent med de nye omgivelsene Lenke til kommentar
MPC Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Ser ut som det har gått bra no xD Men no er det kveldane han ikkje liker xD han lagde så mykje lyd at faren min bestemte å slenge han i romme mitt lol men da slutta lydane vertfall xD Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Den føler seg nok usikker å alene . la den få sove på samme rom som deg framover Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 har du ikke bilde av den da? lim inn i den store hundetråden Lenke til kommentar
MPC Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Har på moben, skal prøve å få dei overført no om eg finner overføringskabelen edit: uploaded Endret 22. desember 2008 av MPC Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har dere ikke lest en hundebok om valpeoppdragelse da ? Hvis ikke er det ikke for sent å skaffe en nå Lenke til kommentar
MPC Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Kjøpt 1 bok om hunder og lest litt xD fikk berre med meg at dei liker å bite ting xD Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Da tror jeg trygd du kan lese litt til F.eks om oppdragelse Jeg gikk nøye gjennom alle bøkene de hadde på biblioteket før jeg skaffet meg hund. Det, og å gå en lang tur alene hver dag var kravene mora mi stilte før jeg fikk meg hund:) Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 ta hunden med rundt i huset og hvis det er noe den er skeptisk på så hvis den at det ikke er noe skummelt, og lurt det der og sove ved siden av den, det gjorde vi og, etter en ukes tid går det over og den kan sove for seg selv Lenke til kommentar
MPC Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 kan vel ikkje gå ut på tur med 1 valg som berre er 8 uker? eller går det? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Men 1 ting, korleis trener vi 1 hund til å gjøre frå seg ute? xD i boka står det om at etter at den har drete/pissa så skal du seie FY DEG eller noko slikt og løfte den ut, har gjort det no i 2 dager og den dritter fortsatt inne, men vi tar heller ikkje hunden ut bortsett frå da den dritter pga vi har lest at den må være minst 3 månander eller noko før den kan gå ut, men korleis trener dere 1 hund å dritte ute? få den til å skrappe på døra så vi veit at den vil ut å drite xD Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det er en tilvendings sak det med å drite inne, du vet kan se på den når den gjør seg klar til å drite og si nei og løfte den ut og la den gjøre fra seg. Vet ikke helt med det med tur, men litt mosjon er jo altids greit, ikke for lang tur. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Men 1 ting, korleis trener vi 1 hund til å gjøre frå seg ute? xD i boka står det om at etter at den har drete/pissa så skal du seie FY DEG eller noko slikt og løfte den ut, har gjort det no i 2 dager og den dritter fortsatt inne, men vi tar heller ikkje hunden ut bortsett frå da den dritter pga vi har lest at den må være minst 3 månander eller noko før den kan gå ut, men korleis trener dere 1 hund å dritte ute? få den til å skrappe på døra så vi veit at den vil ut å drite xD Trodde ikke det var vanlig å si NEI eller FY når hunden driter inne, men heller rose ekstra mye når den gjør det ute. Er vel sånn at den bare gjemmer seg neste gang. Sats på å få den ut etter at den har spist Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det jeg gjorde, kort fortalt; Når hunden bæsja/tissa sa jeg NEI(ikke strengt, men et klar nei) og bærte den ut.. Når den kom ut så rooooste jeg Noen ganger bærte jeg den direkte ut, uten å si NEI . Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Vi tok valpen vår ut sånn ca 1 gang i timen den første tiden. Alltid etter at den hadde sovet. Jeg har aldri sagt FY eller NEI når valpen har gjort fra seg inne. Det er fordi at det ikke er valpens skyld at JEG ikke fulgte med og var oppmerksom på at den var trengende. En 8 uker gammel valp gjør det den må når den trenger det. Ikke fordi den har lyst å drite inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå