Gå til innhold

Kvalitet på billige flatskjermer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oki....:)

Noen ideer til TV til mitt bruk? Tenkte på en Panasonic PX80, men siden denne skal suge til PC-og Xbox tror jeg ikke det blir denne.

Forstår det til at jeg trenger en LCD?

Ikke til den prisen men rundt 7-8000,- får du Samsung A559 og A656 begge knallgode skjermer mens sistnevnte er strålende.

Et rimligere alternativ er LG3000 det er også en god skjerm og ligger på 6400,- i 42-

https://prisguiden.no/product.php?product_id=94993

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Nei vet ikke, har bare hørt at PX80 kan brenne opp pixlene om den står i ro for lenge og at den ikke er egnet til spilling. Om denne er brukbar til spilling, er den kanskje en kandidat.

Har kikket litt på LG6000, denne ser også fin ut. Er i tvil om størrelse, men ser for meg at jeg bør satse på en 32". Dersom noen har inspill eller anbefalinger setter jeg stor pris på dette! :)

Lenke til kommentar
Har kikket litt på LG6000, denne ser også fin ut. Er i tvil om størrelse, men ser for meg at jeg bør satse på en 32". Dersom noen har inspill eller anbefalinger setter jeg stor pris på dette! :)

Vær obs på at LG6000 32 og 37" ikke er like bra som 42 og 47"..de to største har ihvertfall true motion/100HZ og det har ikke de to minste.

Lenke til kommentar
Nei vet ikke, har bare hørt at PX80 kan brenne opp pixlene om den står i ro for lenge og at den ikke er egnet til spilling. Om denne er brukbar til spilling, er den kanskje en kandidat.

Du snakker om innbrenning. Det var et veldig stort problem før, men på dagens plasma er det nesten ikke tilfelle med permanent innbrenning. Dette skjer hvis en logo e.l. står på i flere timer, ja, kanskje døgn i strekk.

Har personlig spilt både Guitarhero og Trackmania i felre timer i strekk, og ikke merket noen ting. Hvertfall på Guitarhero er det et veldig statisk bilde.

En huskeregel er å sette på vanlig tv i 5 minutter hver tredje time, da vil du nok aldri bli plaget av innbrenning.

Lenke til kommentar

Takker for det :)

Men dersom vi setter en absolutt grense på 6000 kr, hva ville dere selv valgt uavhengig av størrelse til Xbox, film og kanskje PC i fremtiden?

Kravene mine til nå er egentlig bare minimum 32", maks 6000 kr og gode tilkoblingsmuligheter. Er så veldig mye å velge blandt!

Lenke til kommentar

Var bare dette jeg stusset på ved en test av 42" PX80:

"Panasonic Viera TH-42PX80

er midt i blinken for deg som trenger en ukomplisert, HD-klar flatskjerm med strålende bilde, og som ikke skal koble den til PC, Xbox eller Blu-ray-spiller. PX80 er ikke den mest avanserte plasmaskjermen på markedet, men sannsynligvis den som gir mest for pengene."

Akkurat det jeg skal bruke den til....

Lenke til kommentar
Var bare dette jeg stusset på ved en test av 42" PX80:

"Panasonic Viera TH-42PX80

er midt i blinken for deg som trenger en ukomplisert, HD-klar flatskjerm med strålende bilde, og som ikke skal koble den til PC, Xbox eller Blu-ray-spiller. PX80 er ikke den mest avanserte plasmaskjermen på markedet, men sannsynligvis den som gir mest for pengene."

Akkurat det jeg skal bruke den til....

Ikke noe problem å koble den til disse produktene... Den har pc inngang VGA/HDMI, den har scart/HDMI til XBOX og ja den har alså 3 stk HDMI så det er plass ril en Blurayspiller også.

De som "anbefaler" sier konsekvent at plasma ikke er optimalt for spill da med tanke om innbrenning men dette er ikke noe som helt problem på denne skjermen med flere i 2008...

Plasma og PX80 er strålende til alt bort sett fra ren PC monitor og da tenker jeg på surfing over lang tid og er dette hovedmålet så ville jeg kjøpt meg LCD.

Skal du ha en god skjerm tv til tv titting, film, Bluray, Konsollspill, filmer over pc så finner du ikke bedre skjerm enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Ok, da blir det mest sannsynlig en 37 eller 42 tommer Panasonic PX80 på meg :)

Takker for alle inspill, om noen sitter med flere er det bare å fyre av!

Hvilken størrelse jeg skal velge er jeg usikker på. Har god plass til begge, så må si 42'en frister litt :)

Har 37" i dette tilfellet noen kvalitetsmessige fordeler over 42" til mitt bruk, eller er det kun størrelsen på skjermen jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar
:wow:

Samsung 40" LCD-TV LE40A556 til kr 5.995,- 100+ på lager.

Komplett har vel fått et røverkjøp på et parti her :thumbup:

Test,LE40A556

Edit: God Jul og mange harde pakker :grin:

Nææ ikke spesielt imponert gitt, har ikke lest et døyt om denne skjermen samt den troner nederst på listen av A5 serien... A559 som er en klart bedre skjerm får man til en tusenlapp mer så hadde evt heller kjøpt den.

Lenke til kommentar

A556-A559 har bare designmessige forskjeller.

LCD panelet,video processing samt innmat skal visst være det samme.

Kan man spare 1200kr i forhold til A559,så gjør man det :thumbup:

Klipp fra hdtvtest.co.uk:

Note: Four Samsung Series 5 LCD HDTV models are available to buy in the UK, namely the LE40A556P, LE40A557P, LE40A558, and LE40A559P. We’ve been informed that the chief difference between these models is cosmetic… they all share the same underlying LCD panel and video processing. Although we only tested the Samsung LE40A558 LCD television, the picture quality findings should be applicable to the rest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...