Gå til innhold

nikon/canon - norsk meny?

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvilket speilreflekskamera jeg skal ha.

Må være et som er brukervennlig, siden jeg ikke har hatt speilrefleks før. Skal ha det til hobbyfotografering. Dyr, baby, natur og portrett.

Har Canon eller Nikon norsk meny på sine kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle Canon kamera har norsk meny,Nikon sine er jeg litt usikker på,men jeg tror det.

Canon EOS1000D selges meget gunstig nå hos Lefdal-Expert-og

Elkjøp ca kr 3500-med 18-55mm is.

Tusen takk for tips!

Skal lese mer om den modellen.

Lenke til kommentar

Canon har vel norsk meny på de fleste husene sine (i hvert fall i nybegynner-/entusiasthusene sine). Nikon har det på D90.

Brukervennligheten er stort sett god uansett. Nikon har kanskje de mest brukervennlige modellene i nybegynnersegmentet (D40 og D60), men går du litt lenger opp i pris er det ikke så stor forskjell. Det greieste er egentlig å få prøve aktuelle modeller og se om du liker brukergrensesnittet, ergonomi etc.

Lenke til kommentar
Jeg er usikker på hvilket speilreflekskamera jeg skal ha.

Har Canon eller Nikon norsk meny på sine kamera?

Canon har norske menyer i kameraet, men gidder dessverre ikke å levere norsk brukerveiledning. Det kan være forvirrende når det brukes et språk i kameraet og et annet i veiledningen.

Stephan

Lenke til kommentar
Canon har norske menyer i kameraet, men gidder dessverre ikke å levere norsk brukerveiledning. Det kan være forvirrende når det brukes et språk i kameraet og et annet i veiledningen.

Stephan

Hvorom Nikon har vært motsatt, og tradisjonelt levert med norsk brukermanual, men ikke norske menyer. Det siste har som nevnt forandret seg med (noen av?) de siste husene.

Lenke til kommentar

Stephan

Skulle akkurat til å si det samme, Stephan.

Jeg har hatt mange kunder innom som ikke er fullt så blide når de har norsk meny, men ingen norsk brukerveiledning. Obs obs..

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...