Kapli Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hei, har en ca. 1år og 2mnd gammel Acer Aspire 5920g. I det siste så har det oppstått noen problemer, for det første så får jeg feilmelding hver gang jeg prøver å synce tiden i vista uansett hvilken server jeg bruker. Tiden blir også feil både i vista og i bios hvis jeg skrur pc'n av og på. Det andre problemet er litt rart, men hvis jeg prøver å reboote pc'n så skrur den seg av helt normalt, men så skjer det ingenting på noen minutter også plutselig kommer den på igjen. Dette har skjedd når jeg prøver å skru på pc'n også, jeg trykker på knappen og ingenting skjer... venter også starter den opp etter litt. Akkurat nå har jeg på følelsen at dette er batteri relatert, men jeg syns det er rart ettersom den så vidt er over 1 år gammel og jeg ikke har hatt noen problemer i det hele tatt før nå. Kan jo også legge til at batteri tiden har blitt svekket en god del i det siste, på 100% så står det 3h 40m (med strømsparer på), som er ca. riktig, men den går fort ned til f.eks 70% hvor det står 1h 40m og det går ganske fort til det skjer. Det værste er vel at hvis det er batteriet så har vel garantien akkurat gått ut siden det bare er 1år på batteri, eller? Takker for svar på forhånd. Edit: Etter å ha hatt stasjonær og laptop på samtidig en stund merker jeg at tiden på laptoppen gradvis faller etter i tiden. Jeg formaterte og reinstallerte windows samt oppdaterte bios, samme problemer. Endret 21. desember 2008 av Kapli Lenke til kommentar
El_Cabron Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har hatt lignende problemer på en gammel stasjonær en gang i tiden, og da var det batteriet på hovedkortet som begynte å flate ut. Tror nok du er nødt til å skru opp hele maskinen for å komme til, så det kan være en fordel om du har gjort lignende operasjoner før. Sjekk i manualen til maskina, eller søk litt på nettet om hvordan dette kan gjøres. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Batteriet på hovedkortet, altså CMOS batteriet? Du mener altså at det er det batteriet det er noe galt med og ikke selve batteriet på laptoppen? Men hvis jeg skrur den opp, kaster jeg ikke bort garantien da også? Er det noen måte å sjekke batteri statusen på uten å åpne dekselet? Edit: Ringte Acer, de sa også at det var CMOS batteriet, og de sa at det bare er 1år garanti på PC'n min så derfor går ingen garanti ut hvis jeg åpner den. Men er det ikke en kjøpsgaranti lov i Norge om 2år eller noe? Det kan da vel ikke bare være 1års garanti på pcer.. Takk for svar. Endret 22. desember 2008 av Kapli Lenke til kommentar
troari Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Batteri til BIOS, bør vare mer enn ett år. Det vanlige er vel 3 til 5 år. før batteriet må skiftes. Syntes du skal ta en runde med forbrukerrådet før du begynner å skru den opp. Forlang dette utført på reklamasjon. + Be om beskjed før de eventuelt gjør andre ting. Prøv å få skriftlig den antakelsen de kom med om hva som er årsak til problemmet. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Hva mener du med "ta en runde med forbrukerrådet" ? Tror jeg skal finne frem kvitteringen og ringe datakjeden der jeg kjøpte den og høre hva de sier. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Okey, så jeg leverte laptoppen min hos datakjeden og der var den en måndte, fikk den tilbake i dag og det står her: Folgende er utført: No Trouble Found, Software FIx, Powerboard er defekt. Byttet PWB. Testet OK. Men selvfølgelig så sitter jeg igjen med nøyaktig samme problemer, noen ganger når jeg skrur den på så tar det ca. 30 sekunder før den faktisk skrur på, samme med reboot, hvis jeg rebooter så slår den seg av og så tar det ca. 30sec så kommer den på igjen. Noen ganger kan det også gå flere minutter, det varierer. Når jeg slår den av så slår alt seg av, windows og skjerm og alt, men pc'n går fortsatt så jeg må holde inne start knappen får å force shut. Tiden er fortsatt out of sync, skrur jeg den av og venter 5min så skrur den på igjen så ligger tiden langt bak igjen. Andre problemer som har oppstått nå er at internettet funker ikke, trådløst internett jeg får koblet til men den henger på begrenset til lokalt nettverk, får ikke IP addresse, installerte helt nye drivere og ingen forandring. Tok kabel inn og samme problem, begrenset til lokalt nettverk. Bluetooth og USB fungerer også noen ganger ikke, noen ganger så skjer det ingenting hvis jeg trykker på bluetooth knappen eller setter inn noe i USB'en, andre ganger så funker det. Så ja.. hva faen er det de har gjort med PC'n min i 1måndte... er ganske sur akkurat nå over dette, er det noe jeg får gjort? Har jeg noen rettigheter? Er skeptisk på å gå og levere den igjen... Gidder ikke vente enda en måndte på at de ikke skal gjøre en dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå