tobbesen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei! Vi er telenorkunder per dags dato, internett og iptelefon og har Canal Digital som tv leverandør. Vi har nå fått tilbud om vikenfiber i området, men vet ikke helt hva vi skal gjøre. Hvor mye vil det koste å legge om til vikenfiber for oss? Hvordan er tv signalene og telefonlinjene i kvalitet i forhold? Vi signerte vel nettopp en 1års avtale med canal digital, eller noe sånt. De kom på døren og sa de skulle legge fiber frem til sentralene i området og at alt blir mye bedre. Kan noen gi oss råd for hva vi bør gjøre? Er veldig i tvil nå! (hvordan er de "altibox" greiene? Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Foreslår at du ringer Vikenfibernett(02414) og snakker med en av selgerne deres, da du spør om generelt om priser og hva som tilbys. Prisene finner du uansett ved bruk av google her: http://www.vikenfiber.no/category.php?categoryID=11498 Sånn generelt sett, så kan du fint bestille TLF og internett nå og TV abb. når abb. går ut hos CD. Når du har alle produktene fra viken så får du boostet hastigheten på nettet fra 10/10 til 30/30Mbit:) Har lyse selv(som ikke har internettbooste'n) og familien er storfornøyd:) Lykke til med valget:) Endret 21. desember 2008 av Gjest Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har hatt fiber i et års tid nå. Internett og TV da vi ikke har fasttelefon. Internett 10Mbit opp og ned og TV med HD kanaler og alt mulig :o). Vi hadde Canal Digital via satelitt før, men jeg synes bildet ble bedre med fiber. Har hatt kabel også og her er kvalitetsforskjellen utrolig. Er som å sammenligne VHS og DVD. Min anbefaling er å gå for fiber. Ja det koster litt i etablering osv. men fiber er framtiden. Her er det teoretisk ubegrenset båndbredde og hvem vet hva fremtiden bringer med seg av tjenester og produkter. Hadde man bygget ut infrastruktur i dag ville man ikke gått for kobber, men for fiber. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg hadde ikke vært i tvil. Jeg ville valgt fiber uten å se på kostnaden engang! Som miversen83 sier, fiber er fremtiden. Jeg har fiber her jeg bor (Bredbåndsservice) og jeg har ikke lyst til å gå tilbake til noe ADSL tull. Hvor geografisk er dette? i Bærum? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå