Gå til innhold

Hvor mye plass vil et forum ta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette forumet er jo ikke akkurat lite...databasen er i skrivende stund på 872.04 MB...
hehe... overrasker meg egentlig ikke...

det jeg egentlig var ute etter var hvor mye plass som det er rimlig å anta at man trenger for å kjøre et lite forum. la si antall meldinger er under 2000 og eksterne linker til bilder, avatarer og lignende.

Lenke til kommentar

spørs helt hva slags forum du velger...hvor mange brukere du har, hvor mange tråder de skriver, og hvor mye de skriver i hver tråd. Forumet i seg selv tar nok ikke store plassen. men skal du ha 2000 innlegg bør du nok ha muligheten til noen MB...kanskje det holder med 10-20 MB til å begynne med, men som sagt det varierer etter forholdene

Lenke til kommentar

PhpBB tar vel ca 2 MB.

Invision Power Board tar ca 3 MB.

Databasen kommer selvsagt i tillegg, men som sagt så avhenger det selvsagt av hvor masse traffikk/posting/registrering som foregår i forumet.

Mitt forum har 1940 innlegg, og 380 medlemmer og databasen tar under 4 MB - så den tar ikke så veldig mye plass.

Forresten, hvis du har tenkt å bruke forumet ditt må du betale for en webhost med database. Lycos sitt opplegg er så elendig at det kun egner seg til å teste litt før du kjøper webhost. (dette gjelder alle som tilbyr gratis mysql hvis ikke det har dukket opp noen nye de siste to månedene...)

Lenke til kommentar
PhpBB tar vel ca 2 MB.

Invision Power Board tar ca 3 MB.

Databasen kommer selvsagt i tillegg, men som sagt så avhenger det selvsagt av hvor masse traffikk/posting/registrering som foregår i forumet.

Mitt forum har 1940 innlegg, og 380 medlemmer og databasen tar under 4 MB - så den tar ikke så veldig mye plass.

takker.

har opprettet et forum jeg :D så får jeg heller sette autosletting hvis det blir for mange innlegg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...