Hercules Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 jeg har byttet hardisk og skulle reinnstalere windows vista 64, alt virket fint helt til jeg skulle innstalere skjermkortet ( ati hd 3870X2 ) og jeg hentet seneste drivere og brukte dem. men jeg får beskjed om at driver ikke er innstalert og når jeg kikker i enhetsbehandling så står det dette: " Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43) Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes. " har forsøkt å google etter problemet men fant ikke noe løsning. tok da og innstalerte windows 7 bare for å teste og der fungerer kortet fint. reinnstalerte windows vista igjen og fikk samme problem. så nå lurer jeg på om kortet egentlig er defekt eller om det er noe som kan fikses. ps jeg har og prøvd å bruke eldre drivere uten hell. håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Siden du har vært inni pcen kan du sjekke at skjermkortet sitter skikkelig i sporet sitt . men siden det funker i Windows 7 virker problemet merkelig Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 ja mild sagt snodig, kortet sitter godt og fungerer også godt under windows 7 men jeg får ikke innstalert driver under vista 64. siden alt dette startet ved disk bytte skal jeg bytte tilbake til den gamle disken og reinnstalere vista der for å se om det er disken som er kilden til tullet, men det ville i såfal være rart. jeg oppdaterer denne når jeg har resultatet og hvis noen har andre forslag i mellomtiden ville det vert fint. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Chipsett driveren fra hovedkortleverandøren er selvfølgelig installert før du prøver ATI driveren? Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) ja, men jeg skal prøve med nye ferske drivere i dag. jeg satte i den gamle disken og gjennoprettet fra home server og da funker driverene men klart da er dem jo allerede innstalert. uensett jeg setter i gang en bacup nå og så skal jeg prøve en gang til med en fersk innstalasjon. Denne gang skal jeg bruke ferske drivere til alt FØR jeg innstalerer skjermkortet. og resultatet er nedslående. jeg får rett og slett ikke driverne til å virke. kan legge til at jeg har hele tiden fått opp beskjed nå og da av vista at skjermdrivern har startet på nytt. men ikke egentlig laget meg så store notisen av det. jeg kjører en bakup på min home server så jeg slipper reinstalasjon hvis dere kommer med flere tips. men jeg begynner å lure på om det er skjermkortet som er ødelagt på en eller annen måte. men da burde det jo ikke virket i windows 7 eller? liten update 23-12-2008 har sittet og testa litt med forskjellige driver versjoner og det kan se ut som om det er et driverproblem. skal teste dette så fort som jeg har mulighet og håpe på det beste, jeg har ikke lyst til å sitte uten skjermkort i juleferien min. vel fant ut at det er driveren fra ATI som har laget kvelme for meg, og jeg fant frem en driver som er fra september og innstalerte den rett etter os innstalering og da fungerte ting helt utmerket. så et stort FY til ATI denne gang. Endret 25. desember 2008 av Hercules Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei .har også hatt samme problemet med de 2 siste driverene til mit 3870x2 kjører på driver 05.08 nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå