Gå til innhold

Kjøpt min første bil!


MrL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må passe på å vedlikeholde den fine lakken også da... Meguiars har mange fine produkter, og når du først begynner med bilpleie er det lett å bli hekta.

Selv pleier jeg å vokse bilen så ofte som mulig. Polering blir vel 4-5 ganger i året. Også stor"rengjøringen" på våren da.

*Vask, Meguiars NXT generation car wash (Gjerne 2 ganger)

*Clay, Meguiars quick clay kit (Quick detailer som clay lube) for å fjerne urenheter og piggstøv som sitter noe jævlig. Sånn som ikke avfetting klarer å ta.

*Lakkrens, Meguiars deep crystal paint cleaner. (VIKTIG før polering, ellers masserer du bare dritten inn i lakken)

*Polering, Autoglym super resin polish. (På maskin hvis du har. Jeg har ikke :()

*Voksing, Meguiars tech waxII. (Gir et RÅTT blankt resultat, og en utrolig dybde i mørk lakk)

*Plastfornyer, Meguiars trim detailer (For å gjøre grå plast svart igjen)

*Last touch, Meguiars ultimate quick detailer. Gir lakken det lille ekstra. (Bling bling :D)

Her er min etter en godbehandling i sommer. Var ikke særlig pen i lakken når jeg kjøpte den ;)

meguiarsdemo.jpg

Lenke til kommentar

Joda, det tar tid. Pleier å sette av 7-8 timer til vårshiningen ;) + tørketid o.l.

 

perma-shine har jeg ikke hørt om, skal sjekke litt opp i det...

 

Edit: Perma shine var vel en lakkforsegling, og ikke en type lakk etter det jeg kunne se med et kjapt overblikk. Syntes det hørtes litt trist ut. Liker å polere og vokse bilen jeg :p

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan var det å handle hos Pers bil? Var innom der og titta i går og for å høre innbyttepris på E46'en, men det var jo ingen der. Og få biler..

 

Det er vel ikke no stor forhandler akkurat, for å være ærlig var jeg bare innom der en gang, pga dagen jeg skulle kjøpe bilen kunne jeg ikke komme, og pappa dro derfor og ordnet for å sikre meg bilen. Men møtte dem når jeg hentet bilen, og det virket som et helt greit sted, har ingen ting negativt å si om det. Jeg føler vell også at jeg gjorde et godt kjøp der, bilen jeg kjøpte virket bra til den prisen.

Lenke til kommentar
din første bil er en automat? :p gratulerer anyway

 

Automat er fantastisk. Var skeptisk jeg også, men man blir vant til det og det er herlig. Ikke fullt så "racer", men herlig. Skikkelig DEILIG! Helt sant.. Så lenge kassen er god selvfølgelig. Noen kasser har en innebygget hest som sparker deg i skinken hver gang den girer, men en god en har en havfrue som maserer deg i korsryggen og mater deg med soft-is. Dessuten så har man en hånd ledig til å gjøre det man vil med. Jeg foreslår å spise soft-is med den, eller om man har dame så kan man holde henne i hånden og viske fine ting inn i øret hennes. Uansett, jeg liker automatgir, og derfor er jeg et miljøsvin.

Lenke til kommentar
- En hel masse blodslit -

 

Utrolig at du gidder å gjøre alt det der, men å kjøre med den stygge, grå orginalfangeren, DET gjør du? Hjelpe meg.

Du har ikke vurdert muligheten for at den stygge grå originalfangeren har blitt lakkert etter at det bildet ble tatt? Luringen ;)

Å fyda, har man ikke spenn til masse ///M-plast og svindyre deler så er det jo forbudt å gjøre det beste ut av det man har... :thumbup:

 

Edit: Skriveleif

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...