Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte, den går inn i en loop av restarts

Anbefalte innlegg

Hei

maskinvare

hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS4-Rev1.0

CPU: intel 6850

skjermkort: 8800 GTS 320mb

kabinett: nexus breez, 500w

ram: 2x1gb corsair dominator 8500

Fått et litt merkelig problem nå.

tok ut en av USB diskene mine i dag(WD mybook 500gb), på den vanlige mongomåten med å nappe ut kabelen. Dette førte til at PC'en hang seg, så jeg restartet den med "svenskeknappen" noe som pleier å gå bra. Det gjorde det ikke denne gangen, pcen vil ikke starte. Jeg hører og ser alle vifter og lyst starter i pcen, men så gir den seg og skrur seg av igjen, og sekunder etter skrur den seg på igjen og samma driten skjer igjen.. og slik går det til jeg skrur av strømen.. kort sagt den har hengt seg opp i en loop av restart:(

Dette har skjedd før, men har løst seg ved å skru av og på strømmen, det fungerer ikke lengre.

jeg har prøvd følgende uten resultat:

- starte opp med alt av eksterne disker og slikt unødvendig plugget ut av pcen

- cleara CMOS

er nå igang med å prøve å koble ut restartknappen fra frontpanelet på hovedkortet, tar litt tid siden jeg har en kjempevifte skrudd til kabinettet som står i veien (prøvd og fungerte ikke)

noen som har noen andre ideer på hva dette kan være, og hvordan det kan løses?

Endret av Svanestukern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet at på min skole, er det noen som skriver inn en shutdown command. husker ikke helt hvordan den er, men den gjør i hvertfall slik at pc'n skrur seg av og på når noen logger seg inn. litt anerledes en ditt kanskje, men det beste jeg kommer på?!

shutdown-r eller noe sånn :hmm:

Lenke til kommentar

Trur ikke det har skjedd her, er bare jeg som bruker pcen:) men uansett har ikke klart å fikse den enda. Trur det er et eller annet som er defekt i pcen, hovedkortet er vel mest sannsynlig. har leita litt runst på nettet å funni ut at det er flere som har hatt restartloop med det hovedkortet mitt, og da har en flash av bios hjulpet, men siden jeg ikke kommer inn på systemsjekken en gang vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...