tomsi42 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Høytiden nærmer seg, det er mange som har litt ekstra tid til å fotografere. Så derfor ønsker jeg å komme med en utfordring som dekker denne tiden. Det vi skal prøve oss på denne gangen, er å lage et fotoessay. Essayet skal bestå fra 5 til 10 bilder og må fortelle en liten historie som passer i tiden. Bildene må gjerne ledsages av litt tekst. Den engelske utgaven av wikipedia sin definisjon av foto essay, finner dere her. Det er ingen påmelding - det er bare å forsøke; får du det til, så er det bra, og du poster bildene i den angitte perioden. Klarte du det ikke, så er det ingen behøver å få vite det Reglene er enkle: Du må være fotografen bak bildene og det skal være tatt i dugnadens periode. Denne dugnaden gjelder i perioden 23.12.08 til 01.01.09 Essayet skal postes i en galleri-tråd mellom 02.01.09 00:00:00 og 05.01.09 23:59:59. Tråden blir opprettet rett før innleveringen kan begynne. For de som har brukt analogt utstyr og er avhengig av fremkalling og scanning er fristen for innlevering onsdag 08.01.09 kl 23:59:59. Du skal poste et essay med fem til 10 bilder som dekker utfordringen. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side. NB. Jeg gjentar - det skal ikke postes noen bilder før kl. 02.01.09. Norsk tid. Denne tråden fungerer også som diskusjonstråd. Les den nøye, særlig denne første posten. Tom edit: skrivefeil Endret 21. desember 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 ypperlig utfordring! Håper jeg klarer å få deltatt her, må bare finne et passende tema... Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 er vanligvis ikke en fotograf, men dette kan jo bli litt morro Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Litt som jeg gjorde her? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Litt som jeg gjorde her? Jeg synes det er et godt eksempel på det jeg er ute etter. I hvertfall form om ikke nødvendigvis innhold. Tom Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg blir vel kanskje med på denne, om jeg får somlet meg til å ta noen bilder i år.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg blir vel kanskje med på denne, om jeg får somlet meg til å ta noen bilder i år.. Du må slutte å spille så mye på konsoll, la være å feste, og slutt å fly etter damene. Så får du tid. Tom Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Konsollen tar ikke tid, festinga uteblir med unntak av fjerde juledag, og da er det egentlig konsertfoto som står på programmet.. Og jeg har den noe usannsynlige filosofien at damene får fly etter meg.. Det har forsåvidt også uteblitt. Men tid må det da bli. Edit: Dvs.. konsollen står mest til pynt for tiden.. Akam-forumet derimot.. DET tar tid. Endret 26. desember 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Morsom utfordring. Spennende å se hva dere får til. Hva med en ukes utfordring som dette: Dag 1: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 2: Datadag, redigere, sortere bilder fra dag 1 og surre på akam. Dag 3: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 4: Datadag, redigere, sortere bilder fra dag 3 og surre på akam. Dag 5: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 6: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 7: Datadag, redigere, sortere bilder fra dag 5 og 6, og surre på akam. Bildene postes på data dagene. Hvor mange klarer dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 Morsom utfordring. Spennende å se hva dere får til. Oss? Hva med deg da ? Hva med en ukes utfordring som dette: Dag 1: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 2: Datadag, redigere, sortere bilder fra dag 1 og surre på akam. Dag 3: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 4: Datadag, redigere, sortere bilder fra dag 3 og surre på akam. Dag 5: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 6: Fotodag, ut å ta bilder. IKKE lov å surre forran data'en. Dag 7: Datadag, redigere, sortere bilder fra dag 5 og 6, og surre på akam. Bildene postes på data dagene. Hvor mange klarer dette? Ikke lov å surre forran data'en? Må være i en ferie uke det. Mange av oss surrer med data på jobben ... Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Oss? Hva med deg da ? Ikke lov å surre forran data'en? Må være i en ferie uke det. Mange av oss surrer med data på jobben ... Tom Har vondt i fingeren, kan ikke ta bilder Surrer med data på jobb? Du mener kabal/solitare? Tviler nettsurfing på akam står i jobb beskrivelsen til dere kontor folk. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Ser dårlig ut mtp å delta i denne utfordringen. Sliter med å tenke ut noen bilder som har sammenheng, og som ikke er av julepynt men allikevel julerelatert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Ser dårlig ut mtp å delta i denne utfordringen. Sliter med å tenke ut noen bilder som har sammenheng, og som ikke er av julepynt men allikevel julerelatert. For å hjelpe litt på inspirasjonen. Jeg sa "liten historie som passer i tiden". Det betyr at det må ikke være jul eller nyttårs-inspirert. Det kan like gjerne være mørketid, vinter osv. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Da er galleritråden klar. Måtte gjøre den klar nå da jeg skal ut i den virkelige verdenen. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå