jaho Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei. Forrige uke kjøpte jeg meg et nytt grafikkort, et PowerColor Radeon HD4870 "PCS", som dessverre ikke fungerer helt feilfritt. Problemet er at skjermen blinker, noe som er veldig irriterende. Etter å ha søkt litt rundt på nettet fant jeg en fyr som hadde tilsvarende problem med samme kort, og som hadde løst problemet ved å klokke ned minne frekvensen på kortet fra 925 MHz (Stock)til 900 MHz. Det jeg lurer på er om, hvis jeg prøver det samme og klokker ned minne frekvensen til 900 MHz, om jeg da bryter garantien på kortet. Vet at hvis man klokker opp så forsvinner jo alt av garanti, men gjør det om man klokker ned? På forhånd tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Dersom kortet ikke fungerer bør du vel heller reklamere på det. Lenke til kommentar
brk Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Har samme kortet som deg, 1gb varianten. Installerte ikke driverene som fulgte med plata men lastet ned fra ati, mitt kort står på 750/900 uklokket. btw, prøvde forresten å klokke, merket at skjermen blinket og da avbrøt jeg. Dårlig minne på disse kortene? Endret 22. desember 2008 av brk Lenke til kommentar
jaho Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Hei igjen. Beklager sent svar, men er som dere sikkert skjønner en del å gjøre for tiden. Thorsen: Jeg har tenkt til å reklamere på kortet, og det er jo egentlig grunnen til at jeg spør om hvorvidt det å klokke ned minnefrekvensen vil bryte garantien. Grunnen til at jeg ønsker å underklokke, er fordi jeg ikke er 100 % sikker på at det er skjermkortet som er defekt, og fordi hvis kortet fungerer etter underklokkingen så kan jeg bruke det slik i løpet av jula og sende det i retur etter nyttår (kan nemlig tenke meg at det tar litt tid før jeg eventuelt får et nytt kort om jeg sender kortet i retur nå mitt i jula). brk: Jeg vet ikke om det er et generelt problem med dårlig minne på disse kortene, men jeg kjenner to stykker som har samme kort (en har 512 MB varianten og den andre 1 GB varianten) og ingen av de har noen problemer med kortene sine. Men jeg har fortsatt ikke fått svar på sørsmålet mitt om det å underklokke minnefrekvensen bryter garantien. Er det noen som vet det? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Ring til butikken som selger kortet og spør. Trenger ikke være verre. Si det noe slik som dette: Hei jeg har et skjermkort som er defekt (artifacts / blinkende skjerm). Hadde tenkt å levere det inn til dere som reklamasjon, men har lest på Internett (oi oi det store Internett ) at noen andre med samme problem som meg har klart å løse det med å underklokke kortet litt. Så det jeg lurer på er ... om jeg prøver dette mister jeg da reklamasjonsretten hos dere ? Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er det noen som har mistet garantien ved overklokking her? :S Jeg har aldri opplevd eller hørt om det iallefall, om noe dør under klokking (noe som er sjeldent uten høy spenning / vmods) så er det ikke mulig for butikken å bevise at du har klokka? Jeg har tilogmed putta hw i mikroen og fått igjen på garanti. Sorry for halveis offtopic Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er det noen som har mistet garantien ved overklokking her? :SJeg har aldri opplevd eller hørt om det iallefall, om noe dør under klokking (noe som er sjeldent uten høy spenning / vmods) så er det ikke mulig for butikken å bevise at du har klokka? Jeg har tilogmed putta hw i mikroen og fått igjen på garanti. Sorry for halveis offtopic Hva du har gjort for å lure butikken er uintressant, slik oppførsel fører til dyrere varer for alle. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Butikkene sjekker jo ikke tinga ordentlig en gang da, de setter det i funker det så tester de kanskje litt fram og tilbake men er det dødt så er det dødt i de alle fleste tilfellene studerer de ikke HW'en på det.. Hvis det ikke er store synlig spor.. Lenke til kommentar
jaho Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hei igjen. Nå har jeg underklokket kortet til 750/900 (780/925 stock) og da forsvant blinkingen med en gang. Etter det kontaktet jeg Komplett og fortalte om situasjonen, og de sa at det bare var å retunere kortet, så jeg regner dermed med at garantien ikke er brutt. Takk til alle som har svart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå