Simkin Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) har hatt XP på en harddisk som er delt opp 60gb /240Gb, har nå gått over til Vista på en helt ny harddisk.. derfor skal jeg formatere den gamle disken med XP og smelte sammen partisjonene, så jeg får bare en partisjon igjen. Men i disk management i vista så får jeg ikke formatert partisjonene med XP på? den er "grået" ut.. hva gjør jeg? Endret 21. desember 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Fordi XP partisjonen er den aktive boot partisjon/disken . Du ser det på bildet av den : System + Active Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Den klassiske tabben med å installere Windows uten å koble fra gamle disker først ... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 ok, så hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Tja, har ikke forsøkt selv men har en viss anelse. For det første må disk 2 bli Active. Det gjør du ved å høyreklikke og velge "Mark partition as Active". Så kobler du fra alle andre disker. Boot med Vista DVD'en og prøv å reparere oppstarten derfra. http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...2f3f351033.mspx Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 det ble ny install av vista,(med alle harddisker koblet fra ) fikk ikke helt til det som sto der.. uansett ,da vet jeg dette til en annen gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå