Gå til innhold

Hvor mye ram??!!!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med p4-hovedkort da?
Jo, de er helt greie de også, men prosessorene til Intel koster mer enn de fra AMD selv om ytelsen er den samme. Derfor er Athlon XP et lurere kjøp.

 

Eksempel fra Prisguiden:

Pentium4 2,4GHz: 1490kr

Athlon XP 2400+: 1028kr (eller 995kr om du benytter komplett's ukestilbud)

 

Som en digresjon kan jeg nevne at det også finnes en Celeron på 2,4GHz til 1280kr, men den har elendig ytelse (på linje med Pentium4 1,6GHz og Athlon XP1600+ pga at Celeron har alt for lite L2-cache)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at amd er mer ustabile en intel og de er lettere og kræsje.
Det var en delvis rett fakta fra sist du kjøpte PC. Dvs. det gjaldt K6-serien med prosessorer.

 

Athlon-serien er like bra som Pentium4 m.h.p. stabilitet.

(Selv om begge har noen svin på skogen.. hint: Pentium3 600B(Katmai), 1GHz(coppermine), 1,13GHz(coppermine) og Athlon 1400(Tbird), 2100+(palomino), Pentium4 2GHz(willamette).

Lenke til kommentar
Skal si det hjalp med 512 mb sdram istedet for 64 på min 400mhz gamle Celeron, litt overkill men, hehe :D

Hiv inn den største p3 som passer til HKèt ditt, da blir

enda mer fart :wink:

Eller hiv ut hovedkortet OG Celeron'en og inn med nytt og bedre, da blir det ennå mere fart. (Eks. Et brukt Abit KT7A + Athlon 1400 går for mindre enn de billigste P3'ene du finner i restlagrene til butikkene) Eller ennå bedre: Invester i DDR-ram i samme slengen...

Lenke til kommentar
Windows me norsk.

 

Til WinMe bør man mest mulig minne (512 MB i ditt tilfelle) hvis man bruker datamaskinen til mye annet enn spilling. Dette pga. av at OSet legger alt av programmer man har brukt i minnet og det blir liggende der selv om man har lukket programmet. Samme når man kopierer filer fra et katalog til et annet.

 

Man bør bruke et memoryprogram sammen med WinMe. Helst et program som "renser" minnet når ledig minne kommer ned mot 10-30 %. Med 128 MB Ram tror jeg nok at du har opplevd at maskinen har begynt å bli veldig treg etter en relativt kort stund pga. minnehåndteringen.

 

Det går forøvrig helt fint med 1024 MB minne sammen med WinMe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...