Gå til innhold

Hvor mye ram??!!!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanlige spill og applikasjoner klarer seg godt med 512MB ram.

Skal du ha bruk for mer så kjører du mange tunge program samtidig, driver med tung video/bilde behandlig eller 3d rendring. Alle disse tingene kan du gjøre på 512mb ram, men de vil bruke swap filen i større grad, noe som gjør at ting tar litt mer tid.

 

Så til en vanlig bruker av spill og kontor applikasjoner er 512mb ram mer enn nok.

Lenke til kommentar

Om det ikke er mye styr for deg så vil jeg anbefale å legge inn Win XP i stedet for Me. Det burde gjøre maskinen mer stabil.

 

Hvis det er lenge siden du innstallerte Me (over 1 år) så vil sansynligvis PC'n ha veldig godt av en reinnstallasjon. (både ytelsemessig osv.)

 

Ram er forøvrig ganske billig nå og du får 256MB til ca 250kr, så det kan jo også være noe å vurdere. Pass bare på å få en type ram som passer til hovedkortet ditt, så er det en utrolig enkel oppgradering.

Lenke til kommentar
Sjekk i "oppgavebehandling"/"taskmanager" hva "topp"/"peak"-verdien har vært før du slår av maskinen. Hvis den ofte er godt over den mengden ram du har (200MB) så bør du kjøpe litt mer.

 

PS. Å kjøpe MYE MER enn nok til ditt bruk er ingen vits.

 

er det kommit chargen man skal se på da eller?

Lenke til kommentar
Hovedkortet mitt støtter bare opp til 512mb ram, bør jeg bytte ut hovedkortet da når det bare støtter opp til 600mhz??? :roll:

Definitivt!

La meg gjette du har nå: 300-500MHz prosessor, 64+128MB SDram PC100, Skjermkort som er over 2 år gammelt osv.

 

Selv med en billig oppgradering vil du få mye mye bedre ytelse. (med billig mener jeg rundt 2-4000kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...