onTop Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jeg har litt problemer med smarty. Jeg har lest dokumentasjonen på nettsiden deres, men det hjalp meg fint lite. Jeg har en tabell: CREATE TABLE `nyheter` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `tittel` varchar(30) NOT NULL, `tekst` text NOT NULL, `byline` varchar(50) NOT NULL, `dato` varchar(20) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=2; INSERT INTO `nyheter` (`id`, `tittel`, `tekst`, `byline`, `dato`) VALUES (1, 'dette er en tittel', '<p>Siden er fortsatt under konstruksjon!</p><p>Dersom det skulle være noe, send oss en mail!</p>\r\n<p>- Takk for oppmerksomheten!</p>', 'Meg etternavn', '20. desember 2008'); index-filen min ser slik ut: <?php require 'libs/Smarty.class.php'; $theme = new Smarty; $sql = mysql_query("SELECT * FROM nyheter ORDER BY id DESC"); $rad = mysql_fetch_array($sql); $theme->assign('rad', $rad); $theme->display('index.tpl'); ?> tpl-filen ser slik ut: {section loop=$rad name=nyheter} <h2>{$rad[nyheter].tittel}</h2> <p>{$rad[nyheter].tekst}</p> {/section} Resultatet jeg får, er 2 2 d d < < M M 2 2 Noen som kan hjelpe? Endret 21. desember 2008 av onTop Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 {foreach from=$nyheter item=nyhet} <h2>{$nyhet.tittel}</h2> <p>{$nyhet.tekst}</p> {/foreach} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå