scheie Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 PC'n min, som jeg har hatt siden 2002, den vil ikke starte opp windows. Jeg prøvde å instalere nytt windows og formatere harddisken, men det gikk ikke. så jeg prøvde å sette harddisken i en annen pc og gjøre det på den. Dette gikk, og jeg starta windows som normalt. men da jeg satte harddisken tilbake i min egen pc, kommer det sånn at jeg kan velge om jeg vil starte windows på vanlig måte eller i sikkerhetsmodus osv. men da jeg velger start på vanlig måte restarter den bare og kommer tilbake til disse valga... Kan det være hovedkortet som streiker? og isåfall, hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 PC'n min, som jeg har hatt siden 2002, den vil ikke starte opp windows. Jeg prøvde å instalere nytt windows og formatere harddisken, men det gikk ikke. så jeg prøvde å sette harddisken i en annen pc og gjøre det på den. Dette gikk, og jeg starta windows som normalt. men da jeg satte harddisken tilbake i min egen pc, kommer det sånn at jeg kan velge om jeg vil starte windows på vanlig måte eller i sikkerhetsmodus osv. men da jeg velger start på vanlig måte restarter den bare og kommer tilbake til disse valga... Kan det være hovedkortet som streiker? og isåfall, hva kan jeg gjøre med det? Du kan ikke installere windows på en pc for så å flytte disken til en annen pc og håpe på suksess. Da må de to pc'ene ha lik systemoppsett (MB, GFX, etc) Jeg hadde et tilsvarende problem for en stund tilbake. Greide ikke å installere windows på pc'n min etter et krasj. Det viste seg da at det var kortet som styrte CD-rommen min som var gåent (jeg hadde SCSI-drive). Etter å ha fjernet dette kortet og satt i en normal CD-rom som sekundærdisk så løste alt seg. At det var et hardware problem fant jeg ut da jeg bootet en KNOPPIX-cd. Når det ikke virket så måtte det være HW-feil en plass. Heldigvis for min del var det et ekstrakort som hadde tatt kvelden. Du kan jo risikere at det er minne, cpu eller annet som er gåent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå