Gå til innhold

MP3 til trening

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer en mp3-spiller som julegave til en bror som egentlig trenger en trenings mp3-spiller. Kikket derfor på iPod Nano siden denne har greie treningsbelter (?) som man kan feste på overarm. Men jeg liker dårlig at man blir bundet opp til iTunes og må konvertere filmer over en lav lest.

Selv om mp3-spilleren hovedsaklig skal være god til trening er film og lagringsplass viktige faktorer. Den vil ganske sikkert bli brukt til dette også.

Hvilke alternativer finnes egentlig til iPod Nano?

Jeg har sett på Creative Zen X-Fi som virker veldig ålreit.

Det samme gjør Creative Zen. Selv har jeg god erfaring med Creative (spesielt mtp overføring av filer i alle formater), og begge har mulighet til sd-kort, god video og bra lyd. Men egner disse seg til trening? Har de f.eks. treningsbelte slik som iPod eller må spilleren ligge løst i lomma når man jogger/sykler?

Ser frem til forslag og kommentarer fra dere alle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Zen har ikke bedre video enn ipod og SD kort integrasjonen er så dårlig at den funksjonen er helt ubrukelig. Vanligvis er sony noe av det beste jevnt over i den størrelsen av spillere og S630 ville vært et supert valg. MEN sony er komplette idioter og har ikke tilbehøret tilgjengelig i norge, nærmere bestemt armbåndet som passer, så da blir det vanskelig. Ved mindre du dropper videokravet og ser på eks sansa clip er det derfor ikke mange andre valg du har annet enn creative og apple... samsung bruker tåpelig touchsensitive knapper på alt de driver med så de spillerne kan du glemme til treningsbruk.

Du kan jo kanskje se på nike + saken til ipod, det er et akselerometer man putter i skoen samt en mottaker til ipode som følger treningen (fart tid etc) på ipoden, ment for trening. Kan overføre dataene til en PC og se på dem etc. koster ikke mer enn rundt 250 kr for det settet så det kan jo være et seriøst pluss for ipod

Jeg har vanskelig for å anbefale noen av dem (zen og nano) siden de ikke er best for det du trenger de til, men de er de med lettest tilgang til armbån. Skulle jeg ha tatt valget mellom de to selv hadde det nok blitt nano, på tross av itunes så vil jeg aldri i verden borti buggehelvete som er creative sine spillere. Klikker om du ser på dem feil.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Takk for hurtig og godt svar.

At SD-muligheten var så dårlig viste jeg ikke. Er den faktisk helt ubrukelig? Venner av meg siterer ofte nettopp SD-muligheten som et ekstra stort pluss.

En fordel med Zen er vel at den spiser alt av formater på video, mens iPod må konverter alt til en spesiell type format?

Skal se mer på Nike + iPod - det høres spennende ut, selv om det betyr bruk av iPod sin forferdelige proprietære virkelighet.

Hvilken mp3-spiller ville du valgt utenom zen og nano hvis jeg dropper kravet om armbånd?

Lenke til kommentar

Sandisk Clip virker jo helt grei til trening.

Men da snakker vi uten video - noe som allikevel kan være et greit alternativ siden den er såpass mye billigere.

Vet du noe om hvordan filoverføringer er?

Er det klipp og lim (drag'n'drop) i utforskeren?

Andre tips til mp3-spillere hvis kravet om video droppes helt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Takk for hurtig og godt svar.

At SD-muligheten var så dårlig viste jeg ikke. Er den faktisk helt ubrukelig? Venner av meg siterer ofte nettopp SD-muligheten som et ekstra stort pluss.

En fordel med Zen er vel at den spiser alt av formater på video, mens iPod må konverter alt til en spesiell type format?

Skal se mer på Nike + iPod - det høres spennende ut, selv om det betyr bruk av iPod sin forferdelige proprietære virkelighet.

Hvilken mp3-spiller ville du valgt utenom zen og nano hvis jeg dropper kravet om armbånd?

Nei, Zen tar IKKE alt av formater. Creative er bare udugelige jævler som ikke klarer skrive den faktiske kompatibiliteten. Den tar xvid og wmv med 320x240 oppløsning, noe som vil si at du må konvertere mye mer med den enn med ipod da man ofter finner ferdigkonvertert materiale til ipod - også lovlig, som f.eks podcaster.

SD korter er ikke intergrert og du vil derfor ikke ha de samme mulighetene der som med ting på internminnet.

Dropper kravet om armbånd: Sony S430 eller S630. Du får kanskje tak i armbånd til de og via ebay etc. Bedre batteri, lyd, funksjoner etc enn ipod og creative.

Uansett hvor mye ipod ikke er den beste spilleren, er tilbehørssettet dens grunnlag for anbefaling alene til treningsbruk. Eks har du denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34677...led#ProductTabs som gir deg trådløs kontroll til ipoden på et armbpnd slik at spilleren kan ligge i lomma.

Sandisk Clip virker jo helt grei til trening.

Men da snakker vi uten video - noe som allikevel kan være et greit alternativ siden den er såpass mye billigere.

Vet du noe om hvordan filoverføringer er?

Er det klipp og lim (drag'n'drop) i utforskeren?

Andre tips til mp3-spillere hvis kravet om video droppes helt?

Dragndrop på clip.

Om du dropper videokrav, iaudio 7 er en mulighet. Liten sak med 60 timer batteri, men ikke den beste kontrollmessig.

edit: fant armbånd til sony:

http://global.ebay.com/silicone_case_cover...0131181824/item

da er nesten den min absolutte favoritt til det her hvis ikke tilbehøret til ipoden var veldig fristende

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hei :)

Vet det er for seint å komme med tips nå, men. Jeg vil bare si at Creative ikke er noe bughelvete. Alle spillere har bugs, og enkelte spillere klikker mye mer enn de andre av samme modell.

Poenget er:

Noen ganger er man veldig uheldig med spilleren, og får en som klikker mye. Andre ganger ikke. Creative klikker etter min erfaring bare ved direkte mishandling og feilprodusksjon. Det samme gjelder Ipod og andre merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...