Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortet blir veldig varmt under spilling

Anbefalte innlegg

Heisann.

Maskinen fungerer, men tenkte dette var rette stedet, for det er jo en "feil". Jeg har en Dell XPS M1530 (laptop) som jeg kjøpte i Juni. Jeg har brukt PCen til å spille litt på, og da hovedsaklig CS:Source. Jeg opplevde aldri at PCen ble så varm under CS-spilling. For et par-tre uker siden begynte jeg med RuneScape igjen (trenger ikke noen kommentarer på det.. :p). Nå opplever jeg hver gang jeg spiller at PCen blir veldig varm. Jeg har lastet ned GPU-Z og målt temperaturen til opp i mot 85 grader. Dette er vel mye mer enn det skal være, anbefalt makstemperatur på dette skjermkortet (8600M GT) er vel egentlig 70-75 eller noe. Jeg har lastet ned siste BIOS (tror jeg), som skulle fikse problemet med overopheting av GPU.

Noe jeg kan gjøre? Er det fare for at skjermkortet ryker? Kan det være støv?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Maskinen fungerer, men tenkte dette var rette stedet, for det er jo en "feil". Jeg har en Dell XPS M1530 (laptop) som jeg kjøpte i Juni. Jeg har brukt PCen til å spille litt på, og da hovedsaklig CS:Source. Jeg opplevde aldri at PCen ble så varm under CS-spilling. For et par-tre uker siden begynte jeg med RuneScape igjen (trenger ikke noen kommentarer på det.. :p). Nå opplever jeg hver gang jeg spiller at PCen blir veldig varm. Jeg har lastet ned GPU-Z og målt temperaturen til opp i mot 85 grader. Dette er vel mye mer enn det skal være, anbefalt makstemperatur på dette skjermkortet (8600M GT) er vel egentlig 70-75 eller noe. Jeg har lastet ned siste BIOS (tror jeg), som skulle fikse problemet med overopheting av GPU.

Noe jeg kan gjøre? Er det fare for at skjermkortet ryker? Kan det være støv?

Hei,

Jeg har samme maskin med samme problem bare at min maskin ble myyyyye varmere...Skjermkortet mitt var oppe i 117 grader og CPU lå på 99 grader. Jeg hadde en laaaaang runde med "SupportIT" (De som hadde support via hjemmepcordningen jeg kjøpte pcen via). Jeg prøvde det meste uten hell, til slutt ble jeg ganske sint så Dell ga seg og sendte meg en ny pc i stedet. Etter at jeg fikk ny pc har jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Jeg prøvde å oppgradere til BIOS versjon A09 uten hell, men på den nye pcen lå BIOS versjon A12 inne. Du kan laste den ned herfra: http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid=

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Ok. Da så. Ingen grunn for å uroe meg - enda.

Mitt HD4870 koser seg på 85 grader load i en stasjonær pc med god lufting, bråker masse gjør det og -.-

Gamle laptopen min skrudde seg av når cpu nådde 110grader (ikke lurt å glemme laptoper som kjører 100% load under store dyner eller puter) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...