Gå til innhold

Sette seg ved siden av fremmede på bussen - spørre eller ikke?

fjeddiu

Que?  

21 stemmer

1. 1. Når du skal sette deg ved siden av noen på offentlig transport, spør du da den personen om setet er ledig?

• Ja
      7
    • Nei
      14

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg tok bussen før :p

Og da var det som regel aldri plass :p

Visst det var en eller anna som bare hadde sekken der eller bare satt der med ledig sete på sia spurte jeg bare "Kan jeg sitte her" ;)

EDIT: Skrev litt knotete

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør automatisk jeg "er det ledig her?", og det føler jeg at stort sett alle andre gjør også. Havnet tho i en morsom situasjon en gang. Jeg satt med musikk på ørene, og svarte bare automatisk "ja" når noen snakket til meg. Han ble kjempeforvirret og greier, og jeg forstod ingenting når han ikke satte seg. Han hadde spurt om det satt noen der. Stakkar, han trodde vel at han luktet eller noe.

Lenke til kommentar

På den ene side skal det ikke være nødvendig å spørre. Personen som allerede sitter der har jo ikke noen slags eierskap til den ledige plassen ved siden av. På den annen side vil man jo - ved å sette seg - komme ganske nært innpå personen som allerede sitter der. Dermed er det god vane å spørre, mest for å varsle personen om at han/hun snart får en fremmed rett ved siden av seg. Jeg pleier å spørre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...