Gå til innhold

Sette seg ved siden av fremmede på bussen - spørre eller ikke?

fjeddiu

Que?  

21 stemmer

1. 1. Når du skal sette deg ved siden av noen på offentlig transport, spør du da den personen om setet er ledig?

• Ja
      7
    • Nei
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar bussen til og fra skolen hver dag, og det er heller sjeldent at det er to seter ledig der jeg går på, så nei, jeg spør ikke siden jeg tar det egentlig som en selvfølge at en person skal få sitte seg ned når det er offentlig transport, og jeg har ikke noe problem med at folk bare sitter seg ned hversiden av meg på bussen.

Lenke til kommentar
Spør bare om de har sekk eller veske der.

Det ser man jo :) .

Ja? Og så spør man og da flytter de den som regel.

Hva er vitsen med å spørre om de har en sekk der hvis man kan se det selv?

Dummeste jeg har hørt, var en person som sa "sitter det noen der" :!:

Er vel ganske vanlig for å spørre om noen bruker den plassen, men at de bare måtte stikke et lite øyeblikk, men på buss er det vel ikke så nødvendig siden man uansett bare sitter på samme plass hele tiden.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg setter meg uten og spør, har vel hendt at jeg har spurt om jeg kan sitte "her".

Det er jo litt forskjell på folk, men mener ikke at det har noe med høflighet og gjøre men det er jo klart at det kanskje gir et lite inntryk for andre "deg som person" men jeg blåser langt i hva andre synes altså..Men det burde være en selvfølge og flytte på seg hvis du ser andre trenger den mer enn deg, Feks Gamle damer,noen med brekt bein ell.

Men å sette poser og vesker på fanget når bussen er full burde man automatisk gjøre hvis ikke man har betalt for 2plasser da. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...