Gå til innhold

Flysim - bygge selv eller kjøpe ferdig...?


Anbefalte innlegg

Jeg jobber med et prosjekt, vi har planer om å skaffe noen flysimulatorer til ungdomsklubben for å heve standarden enda mer og jeg lurer derfor på om noen har erfaringer med dette fra før?

 

Finnes det noen relativt billige men bra løsninger hvor du virkelig får følelsen av å fly?

Helst med hydraulikk e.l. men hvis man får stor nok skjerm blir det vel ok med bare et ordentlig kontrollpanel, throttle, joystick etc også?

 

Tar imot med takk all info og alle forslag til dette prosjektet!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dere har noe stort budsjett, men hvilket fly har dere tenkt å kopiere da? Er det snakk om F-16 eller 747-400?

 

Uansett ville jeg laget en lukket cockpit, med vindu framme og en vegg\prosjektor framfor. Ellers kan du jo alltids få kjøpt noen av instrumentene på flightsim.no

 

 

Og det med stor skjerm, så ville jeg heller (om du skal fly et kommerielt storfly (eller liknende) puttet på flere småe skjermer (Spør skolen om de har gamle Crt skjermer)

 

 

Du kan jo droppe den ideèn om prosjektor hvis du skal ha hydrolikk, for å få en hel vegg med på morro`a tror jeg blir litt værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...