DonTomaso Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Kjøpte nylig en IDE Seagate Barracuda 120GB som har den uvanen at den skifter over til PIO-modus i hytt og pine. Aner egentlig ikke hva dette betyr, men det går iallefall treigt. Det ser ut som om dette skjer når disken er travelt opptatt. Bruker XP Pro og har i tillegg DVD og brenner tilkobla. Måten jeg løser dette på er å avinstallere primær IDE-kanal for så å installere denne på nytt. Dette funker forsåvidt, men det er irriterende å gjøre dette til stadighet. Har de såkalte VIA-driverene noe med dette å gjøre? Hvordan kan jeg fikse biffen? -DonT Lenke til kommentar
KriB Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Står harddisken alene på IDE-kabelen? (Regner med det, men...) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Har de såkalte VIA-driverene noe med dette å gjøre? Hvordan kan jeg fikse biffen? -DonT Å ha siste version eller "non-beta" versioner av de siste VIA driverene kan ha noe med det å gjøre ja.Hvis jeg ikke husker feil så hadde VIA egene IDE-drivere, noe som kan relateres med de problemene du har.' ' Du kan også se på denne lille tweaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå