Gå til innhold

Hjelp med antrekk


JuC1y

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt seriøst, en person med downs og dysleksi kunne forstått dette bedre en 50% av forumbrukerne. Lær dere å lese. Og slutt å ta alt ut av sammenheng etc.

 

Om så er sant høyrer du til dei 50% som ikkje forstår betre enn dei.

 

 

Simpel som f.eks Hitman? Simpel hvit skjorte. Sett Bond? Bond har stil, han bruker plain hvite skjorter.

 

Bond bruker skjorter som er "plain", ja, men ikkje simple.

Endret av Krakknisse
Lenke til kommentar
Simpel betyr faktisk ikke bare dårlig, det betyr også enkel...

 

Ja, men eg vil ikkje sei det er snakk om synonymer. Simpel i den andre tydninga går meir over til alminneleg og kvardagsleg. Det nyttes mest i faste uttrykk. Simpel skjorte vil då i tillegg til "dårleg" òg kunne bety ei kvardagsleg, vanleg, allminneleg skjorte. Dette kan ikkje seiast om Bond sine skjorter.

Lenke til kommentar
Åå så sinna, Krakknisse :p

Dårlig dag?

 

Nei, ein av dei betre.

 

Hvordan da? Hva har jeg mistolket, lest feil eller tatt ut av sammenheng?

Opplys meg!

 

Simpel betyr sikkert noe annet en det dét ble ment ment som, han mente sikkert simpel som i en helt hvit skjorte, uten noe dilldall. Hvit skjorte og sort dress kan være meget stilfullt det.

 

"Det nyttes mest", ja det gjør det helt sikkert men det nyttes ikke BARE i faste uttrykk, så da er det vel rom for å bruke det i noe annet enn faste uttrykk, eller?

 

Bond

 

Sjølvsagt brukes det ikkje berre i faste uttrykk. Eg skiller no mellom dei to betydningane:

 

1. dårleg

2. enkel, vanleg, kvardagsleg, alminneleg (som nyttast mest i faste uttrykk).

 

Poenget mitt er at skjortene hans Bond korkje passer i første eller andre betydning. Ja, dei er enkle, men ikkje kvardagslege/alminnelege osv.

 

Og ja, han som skreiv "simpel hvit skjorte" meinte sikkert "enkel skjorte". Mikachu ville truleg berre få litt morro ut av det. Så kjem du og påstår at halvparten av alle forummedlemmar er dårlegare fortolkerar enn folk med downs og dysleksi, så eg velger å poengtere at du sjølv ikkje er noko særleg betre, iallefall ikkje i det innlegget. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...