Gaarulf Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 ... Eller, tør selvsagt, men vil helst finne ut av problemet først. Har hatt pc'en siden midten av mai, og ikke hatt noen spessielle problemer med den før nå. Har bare gidda å sjekka temperaturene ved jamne mellomrom for sikkerhetsskyld, og da har temperaturen vært på ca 35-66 grader, fra idle til load. For noen timer siden begynte plutselig viftene å bråke noe grasalt, og jeg ble litt redd. Fant dermed fram speedfan for å se temperaturen. CPU var på 70grader IDLE! Jeg har hatt PC'en på i 3 døgn, noe som kan ha noe å gjøre, men har hatt den på lengre før, uten problemer. Jeg har sjekket støv. Kan vifta eller kjølepastaen bare "slutta" å virke? Har feber, så rommet mitt er ganske varmt, kanskje varmere enn vanlig uten at jeg merker det, men idletemp skal da ikke gå opp så kraftig med noen ekstra grader på rommet? AMD E6400+ 3,2ghz, stock cooling. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hmm.. hadde samme problem. Støvsugte pc-en, kobla fra vifta (skrudde alt opp og fra hverandre), satt på ny kjølepasta.. ingenting hjalp. Viften "spandt" ikke like raskt som før Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 min ligger på 66 grader med 30 i rommet og folding på 90% problemet er nok hybelkaniner i kabinettet. sjekk for støv. blås rent om du har muligheten. min maskin står på 24/7 Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 har "dessverre" sjekket for hybelkaniner :S Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) kontrolert at cpu kjøler er ren? hjelper lite m blåsing som regel. ta av. demontere å gjør ren. sjkyll kjøleribbene gjør ren vifte med våt klut eller lingnende. sør bare for å holde det strømførende tørt. vertfall før montering. har gjort dette selv mange ganger både på gpu og cpu kjølere. viften skal lage mye støy før hastighet går så lavt at det øker temp. cpu tåler også å gjøres ren med alkoholbaserte rensevesker. bruker selv hb. cilit bang fungerte også. Endret 20. desember 2008 av Kolvrick Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 etter 10 minutter, er idle (eller, med samme programmene oppe) temperatur på 60++ Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 60 grader på en 125w cpu er vel ikke så ille med stock vifte. min er ned på 50 tallet idle men har da ikke stock vifte. http://www.cpu-world.com/CPUs/K8/AMD-Athlo...6400CZWOF).html her er temp oppgitt 55-63 noe jeg vil tro er idle Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Spillte nettop TF2, og da boosta den opp til 80 og 79. Når jeg spillte quake 3 før i dag, så avslutta windows med melding om at CPU temp var for høy, men vet ikke nøyaktig temp da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå