Richard87 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hei, jeg holder akuratt på og setter opp en CS:S server(linux), men har store problemer med port forwarding... Alle torrent portene til min egen pc funker utmerket SSH(222) virker utmerket til serveren(en kamerat testet utenfra og det virker uten problemer) HTTP(80) virker ikke(dunno, redirect te routeren( 192.168.1.254 virker bra:S )) CS:S(27015) virker ikke uansett hva jeg prøver:S er det noen andre her som har erfaringer med dette? For og teste dette har jeg: -prøvd og hostet serveren og koble til(funker lokalt, men ikke med ekstern IP) -netcat (nc -vv -l 27015) virker lokalt, men ikke eksternt......... Har prøvd og resatt routeren... men ingen forskjell Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det behøver jo ikke være feil i router. Kanskje en ide å prøve PC direkte mot modemet? Feilen kan ligge i softwarebrannmur (sjekk unntaksregler i brannmur). Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 jeg kan koble meg til lokalt(pc'en min er på samme nettverk som serveren) så tror ikke det er problemet... dessuten endret jeg ikke noe firewall når jeg endret php porten til 222... PS. noen som vet om( eller hvor) det er instalert brannmur i Ubuntu Server 8.10 ? Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 hmm, idag virket alt uten videre... :S takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå