Tycho Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 jeg har nettop bygd meg ny pc med asus a6v8x delux og amd 2500+ barton prossesor. Da jeg starta maskinen for første gang stod det på første skjermen at det var 1100mhz instalert, så restarta jeg så stod det amd xp2500+, men jeg fikk beskjed om warning! new prossesor detekted så jeg gikk inn på biosen ok tok gjenoprett optimale instillinger eller noe sånt, så instalerte jeg windows... nå står det overalt jeg kan sjekke at jeg har 1100mhz hva kan jeg gjøre??? Lenke til kommentar
N$$ Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Prøv å oppdater BIOSen din... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg får selv opp at min XP2400 settes til XP1800 om jeg lar instillingene være ifred. egentligt ser eg det som ein bagatel siden det e bare te å forandre instillingene i BIOS til det det skal være.. så er det tut å kjør.. har forresten og den nyeste BIOSen til mitt skjermkort men.. bagatell problemer. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg får selv opp at min XP2400 settes til XP1800 om jeg lar instillingene være ifred. egentligt ser eg det som ein bagatel siden det e bare te å forandre instillingene i BIOS til det det skal være.. så er det tut å kjør.. har forresten og den nyeste BIOSen til mitt skjermkort men.. bagatell problemer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Din prosessor går på 11x100MHz = 1100MHz Det riktige skal være 11x166MHz = 1833MHz Dvs. at biosen ikke oppdager hvilken FSB den skal kjøre på, men oppdager multiplieren riktig. Prøv å oppdater biosen så finner den sikkert riktig FSB selv med "Auto" innstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå