brk Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Som jeg skriver i emnet. Jeg har satt opp PC'n min med tre disker i raid5 (striping med paritet) Slik jeg skjønner det så kan den ene av de to datadiskene krasje, og enda kan man redde dette ved paritetsdisken, har jeg forstått det rett? Nå har jeg lyst til å vite hva jeg trenger for å redde innholdet på diskene i tilfelle et havari. Er det noen guide om dette? EDIT: Dette er forresten hardware raid (intel ich9 kontroller) Endret 20. desember 2008 av brk Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Raidet forsetter som før, du skifter ut den defekte disken, og radiet bygger seg oppigjen, og du er klar. Ingen nedetid... du må vel skru av pc'n for å nappe ut den defekte disken og plugge i ein ny ein. Klart at farten på raidet ikkje blir den sprekeste når den må bruke paritetsbita for å gjenskape datane som låg på den krasja disken din, men den er online og du får brukt den som før. Lenke til kommentar
brk Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Tusen takk for infoen. Var ikke klar over at det var så enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå