Gå til innhold

Flytte 'Brukere' fra C til D

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om jeg la denne på rett emne.

Men det jeg lurer på er om det går an å flytte 'Brukere' eller 'Users' som ligger under harddisk C til harddisk D. Lurer på om det er noe innpå 'Brukere' som ikke kommer til å fungere skikkelig da.. Ser ikke helt noen grunn til at det ikke skulle det, men en gang jeg skulle flytte noen filer fra en harddisk til en annen kom det opp en warning om at noen filer kunne bli skadd elns..

Sikkert et dumt spørsmål, men det er bedre å spør og være dum i fem minutter enn å la være å spørre og være dum i en evighet ;)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det jeg lurer på er om det går an å flytte 'Brukere' eller 'Users' som ligger under harddisk C til harddisk D. Lurer på om det er noe innpå 'Brukere' som ikke kommer til å fungere skikkelig da.. Ser ikke helt noen grunn til at det ikke skulle det, men en gang jeg skulle flytte noen filer fra en harddisk til en annen kom det opp en warning om at noen filer kunne bli skadd elns..

Sikkert et dumt spørsmål, men det er bedre å spør og være dum i fem minutter enn å la være å spørre og være dum i en evighet ;)

Takk for svar!

De kan flyttes, men da må du inn i registeret for å flytte det der også, og det er ikke bare enkelt. Enten lar du det være i fred, eller bruker nLite til å modifisere en installasjons-cd til å legge det på d: som standard

Lenke til kommentar

Takk for svar!

De kan flyttes, men da må du inn i registeret for å flytte det der også, og det er ikke bare enkelt. Enten lar du det være i fred, eller bruker nLite til å modifisere en installasjons-cd til å legge det på d: som standard

Ok, takk for svar;) Tror jeg heller lar den være i fred da;)

GO' JUL!

Lenke til kommentar

Anbefaler at du lar det være, ja. Det værste som kan skje er at du rett og slett ikke får bootet opp Windows lengre... Registret er ikke laget for at alle skal kunne tulle rundt inni der. :) Heller ei programmer som er laget for å gjøre dette gir et vellykket resultat, men om du tør risikere å måtte formatere, så go ahead og lykke til! :)

Lenke til kommentar

Hei

Flytte brukere er sikkert komplisert, men jeg antar at det er dokumenter ol du ønsker å flytte til D. Dette kan du gjøre slik: Min datamaskin, åpne C og merk "documents and settings" Til venstre velger du flytt mappe til D.

Da lagres alle brukernes dokumenter på D, og du frigir plass på din C-disk.

Lenke til kommentar
Hei

Flytte brukere er sikkert komplisert, men jeg antar at det er dokumenter ol du ønsker å flytte til D. Dette kan du gjøre slik: Min datamaskin, åpne C og merk "documents and settings" Til venstre velger du flytt mappe til D.

Jeg kjører Vista! Hva heter de forskjellige tingene der? :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei

Det er ikke så enkelt....fordi dokuments and settings / users (for vista) er henvist i registert flere plasser hvor skal ligge. Om du flytter dem på denne måten, så flytter du mappene ja...og det lages nye mapper på c: disken nå du logger på neste gang. Samt, at brukeren du er logget inn med ikke kan flyttes pga filer er åpne. Alle instillinger som kontoene har vil forsvinne og du får blanke kontoer.

Gjør du dette lager du bare en M A S S E rot.....

man kan sette en policy for hvor nye brukere skal ha dokumenter ol i gpedit.msc. Har ikke prøvd å gjøre dette etter at et operativsystem er installert. (start, run - gpedit.msc).

Det vil forandre registeret, men tror ikke det vil hjelpe for brukere som allerede er laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...