t542978 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Booting av Win XP går raskt. Men da windows kommer opp og til den er på internett, går det kanskje mellom et halvt til et minutt. Tidligere har dette tatt så liten tid at det ikke har vært merkbart. Tidliger hadde jeg et 3com kort, mens jeg i dag har et Asus P4PE med innebygget nettverkskort. Flere som har dette problemet? Finnes det noen løsning noen her har funnet på dette problemet. Har dynamisk DHCP. Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 men hvorfor er det så stor forskjell på 3com som fixer dette kjapt og det intergrerte nettverkskortet... dessute er nettet bygget opp med dynamisk tildelig av ip... Lenke til kommentar
Herren Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg hadde noe av det samme problemet. Alt på datamaskinen gikk i slow motion, spesielt under oppstart. Fant ut at et spyware program kalt winnet.exe hadde rota seg inn.. Sjekk med ctrl-alt-delete om det kjører... Avinstaller! Vet ikke om dette har noe med saken og gjøre, men hos meg funka det bedre uten driten.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 men hvorfor er det så stor forskjell på 3com som fixer dette kjapt og det intergrerte nettverkskortet... dessute er nettet bygget opp med dynamisk tildelig av ip... Det skal ikke være noen forskjell, du har ikke endret noen av innstillingene eller satt opp feil DNS e.l? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Kan du ikke bare sette tp-en i 3com kortet istedenfor da? Problem solved. Kanskje det har noe med å gjøre at HK-et begynner å bridge nettverkskortene i hovedkortet og i PCI-en, hvis du har et i PCI-en fremdeles da........ Lenke til kommentar
'starving' Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 har det samme problemet når den andre maskinene er på(min og en til maskin er koblet sammen med kryset kabel) dette minsker når jeg setter en fast ip... Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Sitter på en studenthybel med internett via lan. Lanet kjører dynamisk ip tildeling. Problemet oppstod da jeg kjøpte meg ny pc. I den forrige stod det et 3com kort, mens nypcen har innebygget nettverkskort. Ellers er tilkoplingen til lan/internett akkurat som før. Pcen jeg har nå har samme tilkoplingsmuligheter som den forrige. Begge hadde nettverkskort og firewier tilkopling, så feilen/problemet ligger nok ikke der. Pcen er satt opp akkurat likt som den gamle uten nettverksbru. (Har prøvd med uten at det hjelper) Har prøvd å satt fast ip, dns og gateway -uten at det hjalp noe nevneverdig. Problemet med å sette fast ip er at med en dynamisk DHCP server så er ipen tildelt for en hvis "leie"periode -etter forespørsel fra pcen. Så setter jeg ipen fast, lik den jeg har fått tildelt dynamisk, vil pcen ikke få tilgang til nettet når ip'ens leieperioden går ut. Løsningen ligger nok ikke i fast ip eller og disable firewire porten Noen som har hatt samme problem og klart å løst det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå