Gå til innhold

Kjappt spm ang SATA..

J@9

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte 4x1TB disker fra datakjedens tilbud som var :) (WD)

Også kjøpte jeg et 4 ports SATA PCI kort fra DealExtreme, dette kom idag, men dem har sendt meg et annet kort enn det som var avbildet på produktsiden :( (det som er på bildet, på esken er riktig)

Det jeg bestillte har 4x SATA porter internt, mens det jeg har fått har 2 interne, og 2 externe..

Er da da noen mulighet for meg å bruke dem 2 externe til disse diskene??

Skal ha alle 4 i en server, så derfor kjøpte jeg dette kortet som var så billig :)

Har tenkt til å kjøre Raid-5.. noen mulighet for at dette vil fungere? (med tanke på at jeg fikk feil kort..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du link til SATA-kortet hos dealExtreme?

(Ut fra din beskrivelse ville jeg benyttet angrefrist evt. returnert ut fra feilleveranse.)

Link til kortet, som jeg bestillte

Og vedlagt er et bilde av hva jeg fikk..

Men som ALS sier, jeg kan jo trekke kablene ut bak :)

Men, er koblingene like? syns ikke dem ligna helt når jeg så på det..

Og ikke kan jeg teste før i morgen, da jeg ikke er hjemme nå.

post-21188-1229813086_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var det jeg regna med, men.. Er dem såpass like at jeg bare kan stappe i en vanlig sata kabel?

For det er ikke noe problem å ha 2 kabler bakpå der.

Blir jo i en server som kun står rolig på plassen sin så.

Er liksom et større problem om jeg må sende det tilbake og vente lenge på et nytt :p (ja, jeg begynner å få lite diskplass på det gamle raidet, hehe)

Lenke til kommentar
Var det jeg regna med, men.. Er dem såpass like at jeg bare kan stappe i en vanlig sata kabel?

Er liksom et større problem om jeg må sende det tilbake og vente lenge på et nytt :p (ja, jeg begynner å få lite diskplass på det gamle raidet, hehe)

Du vil ikke få en SATA kabel inn i et eSATA inngang.

Lenke til kommentar

Du vil ikke få en SATA kabel inn i et eSATA inngang.

Tro det eller ei, men med litt modifisering av kablen, så fikk jeg pressa den inn i en eSATA port :p

Men, kortet finner ikke diska mine, så det støtter nok ikke så store disker.

Men det gjør heller ikke det jeg egentlig skulle fått, men etter FW oppdatering så skulle det støttes :)

Så tenkte jeg at det samme gjaldt dette kortet jeg fikk, så jeg stakk inn på silicone image sida, og leita opp FW oppdatering, og der står det at den chippen på kortet kun er for 2 porter, så jeg regner med at 2 og 2 er kobla sammen.. så da er dette ubrukelig for meg, og ikke klarte jeg å oppdatere det heller..

Og ikke har jeg fått svar fra DX.. Der inne fant jeg et skjema for feil produkt.

Det eneste jeg skulle gjøre der var å skrive inn ordre nr, produkt nr, og evt produkt nr til varen jeg fikk..

Også skulle jeg legge ved bilde av konvolutten (foran og bak), og bilde av produktet jeg fikk.

Hadde ikke mulighet til å skrive noe.

Så, får vente en dag eller 2 til.. så får jeg heller stikke på ebay om jeg ikke hører noe og kjøpe samme produkt der, og håpe dem har rett produkt :p (gidder ikke kjøpe i norge, da det billigste på prisguiden koster omtrent det dobbelte av dissa fra utlandet)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...