-Teddy- Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har gått på Industriell Design i ett semester nå og har konkludert med at å bruke musa som tegneverktøy videre er uaktuelt. Tablets virker svært interessant kontra å ha en tegneplate fra Wacom plassert på bordet foran meg, men jeg har overhodet ingen erfaring med tablets. Dermed lurer jeg på hvordan de egentlig fungerer for en designstudent, og hva som eventuelt kan være et godt kjøp. Hvor presise er skjermene til tegning, blir de fort utslitt mtp riper/matthet i skjermen og egentlig det viktigste; i hvilken grad kan en tablet erstatte blyant og papir? Hadde vært flott å kunne arbeide heldigitalt. Om noen eventuelt kunne anbefale noen maskiner hadde det vært fenomentalt. Har sett meg litt omkring, ser at mange har 12" skjerm, personlig foretrekker jeg 15", uten at det er et must. Maskinen må tåle "tunge" Photoshops samt noen spill (CnC, litt lett FPS, ikke noe veldig tungt noe), ser helst at maskinen ikke har et møkkadårlig intergrert skjermkort som trekker minne fra det vanlige arbeidsminnet. Ka du tru? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå