Gå til innhold

Fire spørsmål om alkohol.

Sondre

Anbefalte innlegg

- Blir man lettere full hvis man har spist lite før alkoholen inntas?

- Blir man lettere full om man er syk/forkjølet?

- Blir man like full av å drikke en mengde alkohol på 10 minutter, som å drikke den samme mengden på 1 time?

- Etter flere år med drikking, blir man like påvirket av alkohol som første gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.

du blir mye lettere full av å ikke ha spist noe som helst eller meget lite i forveien. inntak av fet mat skal vist være med på å gjøre deg mer resistent mot alkoholen.

2.

Det vet jeg ikke så mye om. kan ikke huske noen episoder selv. men når du er forkjølet har du nedsatt immunforsvar. alkohol påvirker immunforsvaret , så ja det er godt mulig

3.

Jeg vil tro du blir fullere av å drikke fks 4 bokser øl på 10 minutter en du blir av 4 bokser øl på 1 time. men skal ikke si noe helt sikkert

4.

Jo oftere du drikker, jo mer må du drikke for å få lik effekt over tid mener nå jeg.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

- Blir man like full av å drikke en mengde alkohol på 10 minutter, som å drikke den samme mengden på 1 time?
- Etter flere år med drikking, blir man like påvirket av alkohol som første gang?

punkt 3. Husk at du forbrenner jo alkohol underveis mens du drikker. Hvis du drikker en six pack med øl så vil du jo kunne blir bråfull hvis du styrter boksene, mens viss du varierer det godt over tid så vil kroppen ha forbrent noe så du blir ikke like full. er sånn jeg har fotstått det. Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Ja på ein måte. Når du har lite mat i magen så kjem alkoholen i direkte kontakt med magesekken. Kroppen din tar dermed opp alkoholen fortare. Du kan oppleve dette som at du blir lettare full sidan du merkar alkoholen fortare. Det er også lett å feilberekne kor mykje du tåler sidan alkoholen vanligvis bruker lengre tid på å bli tatt opp i blodet når du har spist.

Her er eg usikker, men eg tviler egentlig på det sidan alkohol opptaket og alkohol forbrenninga er konstant.
MEN, om du er sjuk og du bruker medisiner så kan denne blandingen gjere at du veldig fort blir berusa. Om du går på smertestillande så skal det veldig små mengder med alkohol til før du opplever det som om du har drukket mykje alkohol. Forhøyr deg derfor alltid med legen om du kan blande medisinen med alkohol eller ikkje.

Nei, du blir fullest av å drikke fort. Når du bruker lengre tid så vil kroppen forbrenne deler av alkoholen. Men forskjellen på 10 minutt og 1 time er ikkje så stor i denne sammanhengen.
Når du drikk fort er det også lettare å drikke formykje, du vil også oppleve å bli fort "edru" om du drikk fort sidan all alkoholen blir nedbrutt samtidig og like fort.

Nei, dette forandrer seg.
Til å begynde med så tåler du meir og meir sidan kroppen din venner seg til å forbrenne alkohol. Dette skjer om du drikk kvar helg f.eks.
Drikk du veldig ofte slik som alkoholikarar gjer så vil dei ofte bli fulle av veldig lite alkohol. Dette er fordi dei då allereide har alkohol i kroppen som dei ikkje merker fordi dei har vednt seg til å leve slik. Ein alkoholikar vil faktisk oppleveast som fullare når han er edru en når han har drukket ein moderat mengde alkohol.
Dei fleste alkoholikarar klarer å perfeksjonere denne kunsten slik at dei berre drikk akkurat nok til å fungere i det daglige. Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...