Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telnet til router [HJELP!]

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått tak i en brukt ISDN-router som jeg skal bruke på hjemmenettverket mitt. For å konfigurere den må jeg taste inn et admin-passord. Her prøvde jeg til å begynne med alle enkle passord jeg kunne komme på, "admin", "passord", [inget passord], tilogmed defaulten, "hello". Men dette var forgjeves. Jeg skjekket support-sidene og jammen sto det ikke åssen man nullstilte passordet der. Instruksjonene instruerte meg til å koble meg til routeren med et "terminal emulation software". Det er riktig å bruke et telnet-program da, ikke sant (har prøvd Microsoft Hyper Terminal og noen tredjeparts)?

Problemet mitt er iallefall at når jeg skrur på routeren skal det komme opp tekst på et språk som heter engelsk, men istedet kommer det opp noen koder som jeg ikke skjønner mye av. De ligner omtrent på disse:

[CE-24]xCxxxCx[CE-8]*CxxxCx*[CE-8]xxx**xC*[CE-24]Cx*xxCx

Er det noen med erfaring på dette som kan gi meg en antydnign på hva jeg gjør galt?

All hjelp mottas med STOR takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Høres ut som om det er feil hastighet på seriell porten.. Default er 2400 bps, på Cisco routere er standard hastighet 9600. Dette kan ofte også endres... Litt nærmere info om ISDN Routeren hadde gjort det lettere å komme med detaljerte svar 8)

heZ

Lenke til kommentar

Joda, det fungerte på 9600...

Så nå har jeg konfigurert og testa konfigurasjonen. Konfigurasjonsprogrammet forteller meg at alt fungerer helt fint. Men problemet er at jeg ikke kommer på internett! Jeg har satt instillingene i Windows til internett over LAN og satt IP'en til routeren som gateway. Når jeg da åpner internet explorer bør jo routeren ringe opp bør den ikke? har prøvd å taste inn noen forskjellige adresser og prøvd å putte nettverkskortet inn i den andre PCMCIA-sloten (dette har nemlig fungert før da jeg skulle få det til å fungere med at laptopen skulle gå igjennom ISDN-kortet på min stasjonære)... Har du noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...