Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2009 i Moskva/

Anonym1987

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

San Marino var da med ifjor ihvertfall... Vatikanstaten og Monaco er ikke offisielle land, men synd at Italia,Østerike,Liechtenstein og Luxembourg ikke stiller... Husker jeg ikke feil så har en av de to sistenevnte faktisk vunnet konkuransen to ganger!

Lenke til kommentar

Monaco og Vatikanstaten er nok land god som noen, Monaco har vært med mange ganger tidligere, senest i 2006.

Luxembourg har hele 5 seire.

San Marino var med i fjor ja.

Marokko og også vært med tidligere, Georgia er vel heller ikke med i år.

Lenke til kommentar

Sameboe:

Georgia trakk sitt bidrag etter sterkt press fra Russland. De mente at teksten på sangen var anti-russisk da noe av refrenget var "We dont need no put in" no som kan lett tolkes til "We dont need no putin". Georgia og Russland var jo i krig i fjor.

Lenke til kommentar

Jersey, Guersney og Isle of Man er såkalte kronbesittelser. En kronbesittelse er ikke en direkte del av Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland.

Kosovo er en republikk som er omstridt. Noen har anerkjent den som en selvstendig stat.

Ungarn er med, de har jo den litt fæle Disco låta.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Er ikke bestemt startnummer i finalen for de som er med i dagens semifinale, nei :)

Jeg ser det går an å tippe på hvem som vinner "2nd semifinal", men jeg trodde det ikke ble kåret en vinner? Bare hvilke 10 som går til finalen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...