Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2009 i Moskva/


Anonym1987

Anbefalte innlegg

Når vi diskuterer selve sangstemmen, så stiller Alexander og Tone i to helt forskjellige klasser med stort mellomrom. Og ja, Tone er i den bedre klassen. Alexander har virkelig ikke en god sangstemme.

 

Meeeeeeen, hadde det bare handlet om sangstemme, så er det mange store artister som aldri hadde blitt hørt av andre enn sine egne foreldre. Tone er rett og slett musikalsk kjedelig. Hun ville glidd rett inn i mengden av andre anonyme deltakere i ESC. Alexander derimot skiller seg ut i stor grad, og han tjener mange stemmer på dette på tross av at han ikke synger klokkeklart.

Hallo? Alexander synger ikke reint hele tiden, men å si Tone er BEDRE enn Alexander? Hva har du drukket? Hun kan jo ikke synge! ALT for tynn stemme.

 

Tull. Tøys. Nå må noen av dere her på forumet snart komme ned på landejorda igjen og innse de kalde harde fakta. Du skal være bøttefjern for å mene at Rybak synger bedre enn Aaberge. Uavhengig av kjønn: Tone er en bedre vokalist. Om hun har noen "unoter" på live-konserter, hva så? De fleste plages av manglende feedback; det er så enkelt at vokalisten må kunne høre sin egen stemme ellers blir det falskt nesten uansett hvem han/hun er. T.o.m. de mest rutinerte vokalister kan ha en dårlig dag. At mange synes stemmen hennes er litt "platt og kjedelig" betyr ikke at hun ikke kan å synge, for det kan hun. Hun har en behagelig stemme. Det er kanskje enkelte som synes hun "er litt for pen" og automatisk "ikke kan å synge" på grunn av det.

 

Fela var det som berget Rybaks seier. Det blir omtrent som Askeladden som lurte trollet.

 

Om kaffen ikke smaker så veldig godt, så hjelper det kanskje med en sukkerbit og litt kremfløte for å døyve den litt ned. :)

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt alvorlig. Jeg vedder på at du ikke driver på med noe som helst musikk på fritiden. Band, piano osv. Hadde du gjort det, hadde du skjønt at Tone Damli Aaberge er en fantastisk dårlig vokalist. Hun har utrlolig dårlig høyderegister, og alle sangene er i samme toneart. Hun er IKKE en god vokalist.

 

Men som du sier, hun kan ikke sammenlignes med Rybak, siden stemmene er helt forskjellig. Rybak synger ikke alltid reint, men han vant fordi han showet samtidig. Han er jo flink.

Lenke til kommentar
Ååååååh, du spiller piano! Det må bety at du kan alt som sang! Da bøyer jeg meg i støvet!

 

Nei, seriøst, du dummer deg ut gang på gang. Det har aldri vært snakk om at Tone har registeret til Mariah Carey, men heller at hun synger mye renere og bedre enn Alexander Rybak. Du må være lobotomert for å mene noe annet.

For siste og ente gang! ALLE VET at Rybak ikke har verdens beste sangstemme, især ikke på dehøye tonene... men han vant på sjarm og show! Er det så forbanna vanskelig å forstå eller!

Lenke til kommentar
Synger alle som synger der selv, eller er det noe playback ute å går? (tenker da på hovedtracket)

Er ikke lov med singback i Eurovision ;)

 

 

Hovedvokalen på synge live fra scenen. Ikke noe galt i det du sa. Men jeg kom over denne - se bildet. Noen som greier å peke på hovedvokalen til romania der :p

 

Hvis dette har vært oppe før så beklager jeg så meget.

post-28287-1242833934_thumb.jpg

Lenke til kommentar

nr. 3 fra venstre? Lys/beige/hvit kjole.

 

Bradbury. Jeg og du har rett. Om noen av dere andre vil sveve på regnbuer i såpebobler med skylapper på i den gode tro om at Rybak bare er så god og Tone er bare så dårlig, så for all del gjør det. Men såpebobler har det med å sprekke etter hvert. :)

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...