LostinSpace Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Når vi diskuterer selve sangstemmen, så stiller Alexander og Tone i to helt forskjellige klasser med stort mellomrom. Og ja, Tone er i den bedre klassen. Alexander har virkelig ikke en god sangstemme. Meeeeeeen, hadde det bare handlet om sangstemme, så er det mange store artister som aldri hadde blitt hørt av andre enn sine egne foreldre. Tone er rett og slett musikalsk kjedelig. Hun ville glidd rett inn i mengden av andre anonyme deltakere i ESC. Alexander derimot skiller seg ut i stor grad, og han tjener mange stemmer på dette på tross av at han ikke synger klokkeklart. Hallo? Alexander synger ikke reint hele tiden, men å si Tone er BEDRE enn Alexander? Hva har du drukket? Hun kan jo ikke synge! ALT for tynn stemme. Tull. Tøys. Nå må noen av dere her på forumet snart komme ned på landejorda igjen og innse de kalde harde fakta. Du skal være bøttefjern for å mene at Rybak synger bedre enn Aaberge. Uavhengig av kjønn: Tone er en bedre vokalist. Om hun har noen "unoter" på live-konserter, hva så? De fleste plages av manglende feedback; det er så enkelt at vokalisten må kunne høre sin egen stemme ellers blir det falskt nesten uansett hvem han/hun er. T.o.m. de mest rutinerte vokalister kan ha en dårlig dag. At mange synes stemmen hennes er litt "platt og kjedelig" betyr ikke at hun ikke kan å synge, for det kan hun. Hun har en behagelig stemme. Det er kanskje enkelte som synes hun "er litt for pen" og automatisk "ikke kan å synge" på grunn av det. Fela var det som berget Rybaks seier. Det blir omtrent som Askeladden som lurte trollet. Om kaffen ikke smaker så veldig godt, så hjelper det kanskje med en sukkerbit og litt kremfløte for å døyve den litt ned. Endret 21. mai 2009 av LostinSpace Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Helt alvorlig. Jeg vedder på at du ikke driver på med noe som helst musikk på fritiden. Band, piano osv. Hadde du gjort det, hadde du skjønt at Tone Damli Aaberge er en fantastisk dårlig vokalist. Hun har utrlolig dårlig høyderegister, og alle sangene er i samme toneart. Hun er IKKE en god vokalist. Men som du sier, hun kan ikke sammenlignes med Rybak, siden stemmene er helt forskjellig. Rybak synger ikke alltid reint, men han vant fordi han showet samtidig. Han er jo flink. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ååååååh, du spiller piano! Det må bety at du kan alt som sang! Da bøyer jeg meg i støvet! Nei, seriøst, du dummer deg ut gang på gang. Det har aldri vært snakk om at Tone har registeret til Mariah Carey, men heller at hun synger mye renere og bedre enn Alexander Rybak. Du må være lobotomert for å mene noe annet. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ååååååh, du spiller piano! Det må bety at du kan alt som sang! Da bøyer jeg meg i støvet! Nei, seriøst, du dummer deg ut gang på gang. Det har aldri vært snakk om at Tone har registeret til Mariah Carey, men heller at hun synger mye renere og bedre enn Alexander Rybak. Du må være lobotomert for å mene noe annet. For siste og ente gang! ALLE VET at Rybak ikke har verdens beste sangstemme, især ikke på dehøye tonene... men han vant på sjarm og show! Er det så forbanna vanskelig å forstå eller! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Er det så forbanna vanskelig for deg å se at jeg mener akkurat det samme og at jeg skrev det senest i går i denne tråden? Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Er det så forbanna vanskelig for deg å se at jeg mener akkurat det samme og at jeg skrev det senest i går i denne tråden? Det gjorde du vel ikke!.... -.-' Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Herregud, hvorfor skal man få alle fjortisene på forumet på nakken fordi man sier at Damli Aaberge synger bedre enn Rybak? Det betyr ikke at man ikke likte opptredenen hans. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Synger alle som synger der selv, eller er det noe playback ute å går? (tenker da på hovedtracket) Er ikke lov med singback i Eurovision Hovedvokalen på synge live fra scenen. Ikke noe galt i det du sa. Men jeg kom over denne - se bildet. Noen som greier å peke på hovedvokalen til romania der Hvis dette har vært oppe før så beklager jeg så meget. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 hun i blå kjole til høyre på bildet? Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) nr. 3 fra venstre? Lys/beige/hvit kjole. Bradbury. Jeg og du har rett. Om noen av dere andre vil sveve på regnbuer i såpebobler med skylapper på i den gode tro om at Rybak bare er så god og Tone er bare så dårlig, så for all del gjør det. Men såpebobler har det med å sprekke etter hvert. Endret 20. mai 2009 av LostinSpace Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) hun i blå kjole til høyre på bildet? Iallefall det Graham Norton som kommenterte for BBC sa, som det er sant vet jeg ikke. Endret 21. mai 2009 av Veritas_ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg er ganske sikker på at jeg så tyskland bruke playback. Når de sendte klippa mens avstemningen pågikk, så stoppet vokalisten å synge (han hadde munnen åpen i 2-3 sek) men vokalen fortsatte fordet.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg ser ikke helt problemet med at han hadde munnen åpen for å få ut lyd. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 De norske stemmene på SMS og telefon talte ikke med. http://www.abcnyheter.no/node/89221 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) De norske stemmene på SMS og telefon talte ikke med. http://www.abcnyheter.no/node/89221 Haha, for noen svindlere. :!: Selv gadd jeg ikke å bruke penger på å stemme på noen. Endret 22. mai 2009 av Latias Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Det forklarer hvorfor Norge plutselig skulle avgi stemmene sist. De prøvde å kjøpe tid, forgjeves. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Tragisk at det skjedde, men klager ikke på at Island fikk 12 fra oss. Selv stemte jeg ikke. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg er en av dem som aldri stemmer og alltid klager på hvorfor ditt og datt skjedde. Hardcore. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Står på VG at alle som stemte skal få pengene sine tilbake. Er jo greit det, ellers hadde nok ingen giddet å stemme lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå