Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2009 i Moskva/


Anonym1987

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med det mener jeg at Norge bør representeres av pene damer som f.eks. Idol-Tone. Det er faktisk bedre enn at vi nå surfer på en slags innbilt kjempebølge fordi unggutten Rybak dro en norsk "folkevise" på engelsk og overfladiske Europa lot seg sjarmere av felegnikking og showerier. :)

Lenke til kommentar
Med det mener jeg at Norge bør representeres av pene damer som f.eks. Idol-Tone. Det er faktisk bedre enn at vi nå surfer på en slags innbilt kjempebølge fordi unggutten Rybak dro en norsk "folkevise" på engelsk og overfladiske Europa lot seg sjarmere av felegnikking og showerier. :)

innbilt? Har du sett hvor bra han gjør det! Han banket alle rekorder! Ingen andre hadde jo sjangs, vi hadde aldri vunnet så overlegent med Idol Tone... Javisst er hun pen, og har en grei stemme, men låta og showet hennes var dårlig!

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Med det mener jeg at Norge bør representeres av pene damer som f.eks. Idol-Tone. Det er faktisk bedre enn at vi nå surfer på en slags innbilt kjempebølge fordi unggutten Rybak dro en norsk "folkevise" på engelsk og overfladiske Europa lot seg sjarmere av felegnikking og showerier. :)

innbilt? Har du sett hvor bra han gjør det! Han banket alle rekorder! Ingen andre hadde jo sjangs, vi hadde aldri vunnet så overlegent med Idol Tone... Javisst er hun pen, og har en grei stemme, men låta og showet hennes var dårlig!

Helt enig, bare at Tone er ikke flink. Folk trur hun er flink fordi hun er pen. Den GP-sangen var lagt så til rette for henne med toneart, og likevel låt det dårlig. Dette vet jeg siden faren til kompisen min har spilt trommer med henne på konsert. De måtte skru opp lyden i mikrofonen hennes så høyt at hun måtte gå på andre siden av scenen fra høytalerene for å ikke få feedback.

 

Hadde Tone vert med i Eurovision hadde vi ikke vunnet.

Lenke til kommentar
Helt enig, bare at Tone er ikke flink. Folk trur hun er flink fordi hun er pen. Den GP-sangen var lagt så til rette for henne med toneart, og likevel låt det dårlig. Dette vet jeg siden faren til kompisen min har spilt trommer med henne på konsert. De måtte skru opp lyden i mikrofonen hennes så høyt at hun måtte gå på andre siden av scenen fra høytalerene for å ikke få feedback.

 

Hadde Tone vert med i Eurovision hadde vi ikke vunnet.

 

Om hun så var helt tonedøv (noe hun ikke er) hadde jeg likevel foretrukket henne. JA. Aaberge INN, Rybak UT. Uansett om Norge hadde tapt eller ikke: Idol-Tone er simpelthen BEDRE. :)

Lenke til kommentar
Helt enig, bare at Tone er ikke flink. Folk trur hun er flink fordi hun er pen. Den GP-sangen var lagt så til rette for henne med toneart, og likevel låt det dårlig. Dette vet jeg siden faren til kompisen min har spilt trommer med henne på konsert. De måtte skru opp lyden i mikrofonen hennes så høyt at hun måtte gå på andre siden av scenen fra høytalerene for å ikke få feedback.

 

Hadde Tone vert med i Eurovision hadde vi ikke vunnet.

 

Om hun så var helt tonedøv (noe hun ikke er) hadde jeg likevel foretrukket henne. JA. Aaberge INN, Rybak UT. Uansett om Norge hadde tapt eller ikke: Idol-Tone er simpelthen BEDRE. :)

Fordi du synes hun er penere...sorry, men fine folk kan ikke få alle fordeler, slik er det bare i Ukraina!

Lenke til kommentar
Altså, herregud. MGP er blitt et opphauset sirkus, og ikke så veldig mye annet. Jeg må ærlig talt si at denne Alex-fyren ikke imponerer meg (unnskyld om andre har vært inne på det samme, jeg har ikke lest igjennom alle innleggene rundt natt til søndag). Og nei, jeg har ikke noe personlig imot slike folk. Men at han vant såpass overlegent gir grunn til å tro at 12 - 14 år gamle jenter rundtom i Europa er overrepresentert hva stemmegiving angår.

 

For å løfte neste års MGP-finale, trengs kun to enkle grep.

 

* Svabø får sparken.

 

* Idol-Tone representerer Norge neste gang. Punktum.

Tone Damli Aaberge er en av Norges peneste damer, men hun er ikke verdens beste sanger. Skjønner ikke hvordan det vil løfte finalen hvis det kun er Europas skjønnheter som deltar. Konkurransen går ut på å synge best, ikke å være penest. Det er flott at det er folk som kommer med noe orginalt, og at det ikke bare er pene damer i hele finalen. Tror du virkelig at "Butterflies" eller "I know" hadde vunnet finalen for Norge i år? Tone må virkelig komme med bedre sanger om hun skal få den æren av å synge på hjemmebane.

Og med den logikken din, så er det vel 12 - 14 år gamle gutter rundt om i Europa som stemmer på disse skjønnhetene? :) Det er en grunn til at Rybak vant, og det var fordi han var best. ;)

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Ett utdrag fra VG, om noen av kravene som stilles til byen som skal ha finalen.

 

"Byen som skal være vertskap for neste års finale må også ha hotellkapasitet for 15.000 tilreisende delegasjoner. Forholdene må også ligge til rette for en stor strøm fans fra over 40 land. Det må være lagt til rette for omlag 3000 akkrediterte pressefolk. En skikkelig infrastruktur på transport til og fra hotell-arena er også påkrevd."

 

Det vil i utgangspunktet si at Hamar, Tromsø og Kristiansand er utelukket. Med kravet fra NRK om at stedet der det blir holdt skal romme minimum 10,000 tilskuere gjør det enda værre, da er vi stort sett nede i to aktuelle steder. Telenor Arena og Oslo Spektrum.

Ifølge lokalavisa her i Hamar, er Hamar et alternativ. Folk må bare kjøre en time for å få sengeplasser... :roll:

Lenke til kommentar
Altså, herregud. MGP er blitt et opphauset sirkus, og ikke så veldig mye annet. Jeg må ærlig talt si at denne Alex-fyren ikke imponerer meg (unnskyld om andre har vært inne på det samme, jeg har ikke lest igjennom alle innleggene rundt natt til søndag). Og nei, jeg har ikke noe personlig imot slike folk. Men at han vant såpass overlegent gir grunn til å tro at 12 - 14 år gamle jenter rundtom i Europa er overrepresentert hva stemmegiving angår.

 

For å løfte neste års MGP-finale, trengs kun to enkle grep.

 

* Svabø får sparken.

 

* Idol-Tone representerer Norge neste gang. Punktum.

Tone Damli Aaberge er en av Norges peneste damer, men hun er ikke verdens beste sanger. Skjønner ikke hvordan det vil løfte finalen hvis det kun er Europas skjønnheter som deltar. Konkurransen går ut på å synge best, ikke å være penest. Det er flott at det er folk som kommer med noe orginalt, og at det ikke bare er pene damer i hele finalen. Tror du virkelig at "Butterflies" eller "I know" hadde vunnet finalen for Norge i år? Tone må virkelig komme med bedre sanger om hun skal få den æren av å synge på hjemmebane.

Og med den logikken din, så er det vel 12 - 14 år gamle gutter rundt om i Europa som stemmer på disse skjønnhetene? :) Det er en grunn til at Rybak vant, og det var fordi han var best. ;)

Helt enig, Latias. Det er skremmende at folk stemmer på Tone.. Hun er skamdeilig, men kan ikke synge. De som sier Tone var bedre enn Alexander Rybak har ikke peiling på musikk. Jeg sier ikke at de har dårlig musikksmak, bare at de er tonedøve.

Lenke til kommentar

Når vi diskuterer selve sangstemmen, så stiller Alexander og Tone i to helt forskjellige klasser med stort mellomrom. Og ja, Tone er i den bedre klassen. Alexander har virkelig ikke en god sangstemme.

 

Meeeeeeen, hadde det bare handlet om sangstemme, så er det mange store artister som aldri hadde blitt hørt av andre enn sine egne foreldre. Tone er rett og slett musikalsk kjedelig. Hun ville glidd rett inn i mengden av andre anonyme deltakere i ESC. Alexander derimot skiller seg ut i stor grad, og han tjener mange stemmer på dette på tross av at han ikke synger klokkeklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...