Latias Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg stoler fult og helt på at Alexander tar 1. plassen Velger å ikke ha så høye forventninger. Så får jeg heller bli positivt overrasket om han faktisk vinner. Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Stem på Portugal. Portugal? Ser du noe som ikke vi ser/hører? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Jeg hører musikk, jeg antar at det er portugisisk folkemusikk, eller i det minste sterkt influert. Deilig å slippe denne DUNK, DUNK, DUNK-beaten som noen land tydeligvis aldri blir lei, sender samme greiene år etter år. For ikke å snakke om dette språket de synger på, det er ikke engelsk hvertfall. Det er oppfriskende at Portugal synger på portugisisk. Ukraina Det er aldeles fryktelig, enda verre enn Hellas. Tror jeg må gi poeng til disse Eurovision song contest-sangene, det blir sikkert skøy. Israel: Den er litt kjedelig, monoton, men stemmene deres passer bra sammen. Slitsomt med ”There must be another way” hele tiden. Funker mye bedre når de synger på Hebraisk og Arabisk. Den setter ikke noen dype spor. 2 poeng. Bulgaria: Tja, Bulgaria, stilig video. Det er vel det mest positive, de skulle kanskje brukt like mye tid på sangen som de brukte på å lage videoen. Ser for meg at dette kan blir grusomt vokalmessig i Moskva. ”GIMME, GIMME”, det funker ikke for meg altså og denne skrikinga gjør det ikke noe bedre akkurat. Trommepartiene kan jeg like og den dystre stemningen i melodien. Men denne skrikingen / ulingen av vokalsiten er som sagt aldeles grusom. 1 poeng og det er bare fordi det faktisk er ting som er verre. Island: Nå sier aldri jeg nei takk til en god gjerne litt sår ballade, her kommer Island som har en vokalist som virkelig kan synge OG uttale engelsk. Jeg kan like refrenget, det sitter bra og melodien er fin. De rolige partiene er jeg mer lunken til, det står liksom litt stille. Det er fint og behagelig, men det drar meg ikke inn. Jeg blir ikke engasjert. Absolutt en sang som fortjener en finale. Men den mangler det lille ekstra. 4 poeng. Makedonia: Dette kan jeg like, kan ikke skryte på meg at jeg er bevandret i Balkan-rock scenen, men dette er slett ikke verst. Kjenner at dette tar jeg i på, at de synger på makedonsk er et stort pluss. I tillegg så sitter refrenget godt. Ikke dumt med en gitar-solo heller, selv om den ikke akkurat var av det beste slaget. 4.5 poeng. Romania: Balkan-jentene fra Romania. Tja, hva skal man si. Ikke akkurat my cup of tea. Slapt, kjedelig, uinspirert, dårlig refreng, monoton melodi. En sang som dette MÅ ha et godt refreng, det er live or die. Denne faller rett gjennom. 1 poeng. Finland: Waldo’s people. Dette er vel helt strait eurodance, som vel egentlig er gått ut på dato en gang på siste halvdel av nittitallet. Dette har man hørt før, opptil flere ganger. Det kunne funket hvis de hadde kommet med noe nytt, noe som fanget, men det er ingenting som gjør meg interessert. Helt kurant eurodance. 2.5 poeng. Portugal: Prtugal er det landet som har deltatt lengst uten å vinne. I år sender de en låt som jeg antar er folkemusikk / sigøyner inspirert, Sundnes sier at dem blander: ”Pop, rock, sigøyner, hip-hop i ei lita suppe” Jeg hører ikke alle de sjangrene, men hvem er jeg til å tvile på orakelet Sundnes. Igjen så syns jeg det er flott at det blir sunget på morsmålet. Sangen syns jeg er herlig avslappende, laidback, med fine rytmer og en riktig koselig melodi. Selv så syns jeg portugisisk er et fint språk å synge på. Den er slett ikke monoton og trekkspill er artig da. Syns alt passer godt sammen, fin helhet. 4.5 poeng. Malta: Chiara igjen. Stor stjerne i hjemlandet som er Eurovision song contest frelst. 3. plass i 1998 og 2. plass i 2005, det skulle bety seier i år. Hun synger flott, kanskje den beste stemmen i hele sirkuset. Men dessverre så er ikke dette noen vinnersang, den trollbinder meg ikke slik den kunne gjort. Den kommer liksom ingen vei, refrenget er også dessverre under standard, med den stemmen så burde det hadde mye mer punch. Virkelig kommet ut av TV-ruten. Et ran at hun ikke vant med Angel i 2005. Det er synd at ”What if we” ikke er av samme standard. 3 poeng, hun synger tross alt uforskammet bra og det er en helt grei ballade. Bosnia-Hercegovina: Hva er så dette? Vet ikke helt hva jeg skal si. Melodien er interessant nok og vil nok fenge noen, men den fenger ikke meg. Når det kommer til selve vokalen så er det hele litt merkelig, det er ikke noe som jeg tar i på i det hele tatt. Pluss for at han ikke synger på engelsk. Det ligger sikkert ting under her (antakelig politiske), men det hjelper ikke meg noe særlig. 1 poeng. Meningsendring gitt, 3 poeng. Syns den blir bedre og bedre. Russland: Kan det bli dårligere enn i fjor? Høydepunktet i fjor var Plusjenko. Hun synger på russisk, rock / folk og man får si at det ikke er like dårlig som i fjor (takk og lov). Det tar seg virkelig opp utover i sangen og melodien og bakgrunnssangene er slett ikke ille. Men hun sliter noe vokalt, spesielt på slutten. Det kan bli ille på scenen i Moskva. 2 poeng. Tyskland: Spesielle Tyskland, hva sender de så i år, jo, en swing-inspirert sang. Den beaten som skal fange meg, kan jeg ikke utstå og vokalen kunne også vært bedre. Refrenget er særdeles dårlig. En dårlig etterligning av de originale sving-sangene. 1 poeng. Kroatia: Tradisjonelle balkan-rytmer, behagelig, det flyter stille og rolig avgårde. Men så kom det inn et damemenneske, hadde heller sett at han hadde fått være i fred alene. Det har absolutt sjarm, men det er ikke noe som jeg føler veldig sterkt for. Det blir for treigt og langtekkelig. Det blir bare 2 poeng, det hadde fungert bedre hvis han hadde fått synge solo. Irland: Jeg som er tilhenger av irsk folkemusikk, håper og håper at det skal komme et knakende godt folkemusikk-bidrag igjen. Men ikke i år heller, i år er det nemlig jente-pop/rock som Irland sender til Moskva. Det er absolutt ingenting i veien med produskjonen, men jeg har som sagt bestandig litt ekstra forhåpninger til Irland. Det flyter virkelig godt avgårde og det er fengende, refrenget sitter godt. Det er fart hele veien. Det lukter radio-hit lang vei. Men det er ikke veldig interessant eller nyskapende på noe vis. Det er en velkjent formula som blir brukt, men det funker. 3.5 poeng. Latvia: Trafikkort fra Latvia. De synger på Latvisk, det er vel det mest postive jeg kan si. Ting henger ikke sammen. Det er fryktelig slitsomt å høre på, vil bare slå av. Den har knapt noen melodi, mest bare ord som blir ramset opp i et raskt tempo. Dette er ille dårlig. 1 poeng. Serbia: Denne syns jeg er litt artig, ser for meg at denne ville vært veldig morsom hvis man hadde skjønt hele opplegget. Trekkspill og balkan passer bra sammen og refrenget har en slags svung som jeg liker. Den når ikke opp til Ukraina sitt elleville bidrag i 2007 med Verka Serduchka. Det er likevel verdt 2.5 poeng. Polen: Polen stiller med enda en ballade. Helt ordinær ballade, ingenting spesielt. Helt på det jevne. Må si at jeg liker Island sin sang bedre. Hvis hun synger like bra live som i videoen så vil det bli kraftfullt på scenen. Den kommer seg etterhvert når hun virkelig får brukt stemmebåndene. 3 poeng. Norge: Nok en gang så er vi favoritt før finalen, det er ikke første gangen. Men denne gangen så har jeg faktisk troa på at det kan går riktig så bra for Rybak. Men det er synd at han ikke synger like bra som han spiller fiolin. Det går over stokk og stein, men han gir hvertfall 100% selv om det til tider kanskje hadde vært lurere å gi 90%. Man må synge med den stemmen man har. Det er åpenbart mange som har blitt veldig revet med av hele opplegget så det vil neppe bety så mye for plasseringen, men selv om jeg ser bort fra dårlig vokal så blir jeg ikke sugd inn i eventyret. 3.5 poeng. Men ikke misforstå, jeg både håper og tror at det kommer til å gå riktig bra i Moskva. Ned til 3 poeng etter prøvene jeg har sett. Kypros: Det ble vel sagt på ”Innfør Eurovision....” at dette kunne bli trøblete live. Noe som også videoen kan vitne om. Men selve sangen og teksten er slett ikke ille. Hvis man tar utgangspunkt i at denne vil falle gjennom på scenen i Mosvka så blir det bare 1 poeng. For det kan bli riktig så ille for ørene. Slovakia: Dette er forferdelig kjedelig, sirup som sitter fast i sirup. Ensformig, den prøver å være grandios og vakker på elegant vis, men det funker ikke. Dette kan også bli fælt på scenen, videoen er hvertfall ikke betryggende på noe vis. Hva man er nå vitsen med den mannlige vokalisten? 1 poeng. Danmark: Sang som er skrevet av selveste Ronan Keating, om det er noe kvalitetsstempel vet jeg ikke. Det er ikke akkurat originalt, samlebåndpop som man har hørt før. Ikke farlig å høre at det er Ronan Keating som har vært borti teksten, i tillegg så er ikke vokalisten helt ulik i stemmen heller. Men det er en god pop-sang som funker. 2.5 poeng. Storbritannia: Her har selveste Andrew Lloyd Webber og Diane Warren en hånd med i spillet. Men akk og ve så kjedelig og uinspirert. Utrolig skuffende, hadde forventet noe mye bedre. Dette er noe som man har hørt minst en million ganger før. Jade Ewen synger bra selv om det ser noe ukomfortabelt ut, antar at hun er like god live. Det vil hvertfall hindre dette intetsigende makkverket til å falle helt igjennom. Det er verdt 2 poeng, men det skulle og burde vært så vanvittig mye bedre. Slovenia: Klassisk fra Slovenia, et klassisk bidrag kunne virkelig vært flott og kommet som et frikst pust inn i konkurransen. Men den ødelegges av en ekkel tekno-beat. Selve melodien er heller ikke noe å skrive hjem om, det er ganske så dødt og kjedelig. Det prøver å være dramatisk og pompøst, men det funker dårlig. Vokalen gir meg heller ingenting. 1 poeng. Ungarn: Disco-musikk fra Ungarn. Ikke noe som jeg hører på, men jeg vil tro at det er mange som vil ta i på dette. Det flyter fint og jeg før følelesen av at dette er godt skrudd sammen. Man må vel si at dette ikke er spesielt originalt rent musikkmessig og refrenget blir kanskje litt for nøytralt, men det fortjener 3 poeng. Etter live-fremføringen som var aldeles grusom, 1 poeng. Utfra videoen så skulle man ikke tro at det var samme sang. Aserbadjan: Aserbadjsverige i år, kan dette går bra tro? En dårlig Ace of Base kopi, halvdårlig euro-pop med visse etniske innslag. Den gir meg lite, instrumentalen helt på slutten må være høydepunktet, det drar den opp på 2 poeng. Hellas: Sakis Rouvas, kommer til å masse poeng og ikke minst 12 poeng fra Kypros. I år er også Hellas og Kypros i samme semifinale *HOST**KREMT*. Det er noe som ligner på en melodi, men som egentlig mest bare er en slags avansert beat som er lagt oppå vokalen. Han synger i samme sporet gjennom hele sangen, bortsett fra på slutten når han prøver å skifte toneart, men det går ikke akkurat bra det heller. Frykter jo at det er mange som vil ta i på dette og danse i vei, men jeg gjør aboslutt ikke det. Uoriginalitet har fått en ny standard. 1 poeng. FYFY til den norske grand prix-klubben som ga denne sangen 12 poeng. Litauen: Syns han virker mer komfortabel når han synger på Litauisk, mer bestemt. Da er dette faktisk en spennende og original sang i Eurovision song contest sammenheng. Interessant melodi, fine skifter i vokalen, den har noe å formidle og så flott å se at han har engasjement og innlevelse når han synger. Men den blir altså sunger på engelsk i finalen og det er synd. Vokalmessig er dette flere lysår bedre enn Sakis. Jeg er fristet til å gi 3.5 selv om det er på engelsk. Men ”Love” blir sunget i overkant mange ganger så det blir 3 poeng. Moldova: Lille Moldova, spennende rytmer i refrenget, det er visst en spesiellt moldovansk dans, forsåvidt enig med Hr. Sundnes at det kan bli bra på scenen. Kraftfulle saker, vokalen holder kanskje ikke helt. Positivt at Moldova satser på kulturen sin og viser seg frem for resten av Europa. Det er ikke noe jeg tar fryktelig i på, men det har en viss sjarm. 2.5 poeng. Albania: Tekno-beaten er TILBAKE, men de har hvertfall variert den litt så den blir en anelse mer hørbar. Sangen er helt på det jevne, synger hun like bra live så blir det sikkert helt greit i Moskva. Engelsken kunne vært mye verre, så det får være greit at den blir sunget på engelsk. Tola er bare 16 år og har virkelig en stor oppgave foran seg. Kan strekke meg til 2.5 poeng. Ukraina: En seier og to andreplasser på seks forsøk, er slett ikke verst. Svetlana Loboda, stor stjerne i hjemlandet, be my valentine. Nei jeg vil ikke være din valentine. Den stemmen i starten, det språket, hva er det som skjer? Den får få pluss for litt funky rytmer. Den kunne kunne gjort seg som instrumental. Den er absolutt bedre enn første gangen jeg hørte den, da var jeg klar til å gi null poeng og den er bedre enn Sakis så da får det bli 1.5 poeng. Estland: Urban symphony fra Estland. Mørkt og mystisk. En slags trolsk stemning, se og lær Slovenia. Dette er tøffe saker. Det virker gjennomtenkt og det er virkelig godt skrudd sammen. En vokal som fungerer godt, denne sangen kan komme til å fange Europa. Denne vil enten komme veldig høyt eller helt på bunn. 4.5 poeng. Nederland: Tja, pappaer i midtlivskrise? Ikke vet jeg.... Man kan jo undre seg på hva de har tenkt. Jostein Pedersens berømte tissepause? Jeg skjønner virkelig ikke dette. Det faller vel inn under kategorien Corny. Dette faller rett gjennom. 0.5 poeng. Spania: Spansk er ganske så tøft og Spanias bidrag i år har virkelig fraspark. Selv om dette ikke er noe som fenger meg så veldig personlig, så er dette virkelig kvalitet fra Spania representert med Soroya. Det må bli Spanias beste plassering siden 10. plassen i 2004. Dette er velsmurt og uforskammet godt produsert. Denne vil nok bare vokse seg større og større. Spania har ikke vunnet siden 1969, kan det bli seier i år tro?. Godeste Svetlana Loboda har litt å lære av Soroya, hun viser virkelig klasse. 4 poeng. Montenegro: ”Just get out of life” – Andrea Demirovic. Den skiller seg ikke spesielt ut i mengden. Hun får pluss for behagelig engelsk. Melodien er småpen, ganske så fiffig. Refrenget er alfa og omega når det kommer til slike sanger som dette og det funker ganske så bra. Selv om det ikke akkurat er noen innertier. Den gjør seg ikke bort på noen måte, vil tro at denne kan ta seg videre. 3 poeng. Tsjekkia: Gipsy.cz, noe sier meg at dette kanskje ikke er 100% seriøst. Den røde supermanndrakten faller ikke spesielt i smak hos meg. Den har vel ikke noe særlig melodi overhodet, mer rask snakking enn syning. Dette blir litt som en gryterett som har gått litt skeis, her har man kastet litt for mye forskjellige oppi. Det hele blir noe kaotisk og lite oversiktlig, slitsomt for øret. Men han er jo energisk og visse partier er ikke riktig så ille. 1.5 poeng. Belgium: 35% Elvis kanskje. Det blir dessverre ikke en veldig god kopi, det er ikke gjennomført nok. Men refrenget er faktisk ganske bra og det er ikke så ille som man først kanskje vil få inntrykk av. Jeg knipser og det må man ta som et god tegn. Men han kunne spart seg for den underlige stemmen midt i sangen. Spørsmålet er jo igjen hvor seriøst dette er, vil tro at det er gjort med et særdeles stort glimt i øyet. Hvis det skal være en artig greie så kan jeg gjerne like det. 2.5 poeng. Hviterussland: Rocker i hvitt fra Hviterussland. Så var det denne engelsken igjen. Russisk / engelsk er ikke jeg noe fan av. Men jeg forstår jo hvorfor det synges på engelsk. God stemme har han, spesielt når han tar i. Det er vel en helt ok rockelåt. Fin produksjon, kraftfulle saker. Men treffer meg ikke som en dampveivals akkurat, mer som en glad middels stor hund kanskje. Den går garantert til semifinalen. Selv om jeg ikke liker det noe særlig får man erkjenne at det er bra gjennomført, 3 poeng. Den vil antakelig vokse når man får hørt den flere ganger. Sverige: Söta bror, Malena Ernman – La Voix. I år kommer Sverige med opera. Har hørt denne sangen mange ganger nå og jeg får liksom ikke helt tak på den. Den lave nærmest pesende vokalen mellom refrengene må jeg si er ganske så spesiell. Stemmen hennes skinner så aboslutt ikke i det lave registeret, men når refrenger sparker inn så blir alt bedre. For refrenget er godt og det kan nok bli top 10. Dette AHHAHAHAHAH opplegget som hun river i mot slutten, det ville jeg helst sluppet, for det er virkelig oppbrukt. Denne 90-talls tekno-beaten, hvorfor må den være med? Jeg syns ikke dette funker like godt som svenskene. Kanskje er mer rocket versjon ville gjort seg bedre. 3 poeng. Armenia: Denne kan komme høyt. Folk – pop fusion som funker. Virkelig tøff melodi og refrenget er der oppe med de beste. Partiene imellom er ikke like sterke som refrenget, hvis de hadde vært det så kunne dette fort blitt top 3. ”Everybody move your body, dancing NOR PAR”. Virkelig en gladsang. Konkurransens beste refreng? Vokalen er det heller ikke så mye å si på, plager meg ikke noe at de synger deler på engelsk heller. Og trommer er tøft. Blir spennende å se hvordan dette blir på scenen. Macarena fra Armenia, 4.5 poeng. Andorra: Det lille land i Pyreneene. Det er noe 80-talls over dette og hvorfor ikke. En anelse for søtt i visse partier, men en fornøyelig behagelig liten sak dette. Fiffig melodi og produksjonen funker godt. Refrenget er ikke helt der oppe, men det er et hederlig forsøk. Leve 80-tallet og 3.5 poeng til Andorra. Sveits: Era Stupendo i fjor hadde fortjent en bedre skjebne, synd at vokalen ikke holdt. I år sender Sveits noe ganske annet, rock fra Lovebugs. Dette kan jeg like. Vokalen er ikke helt der oppe for meg, men melodien er aldeles fortreffelig. Jeg er redd at dette dessverre drukner stille og rolig i Moskva, jeg håper jeg tar feil, men jeg blir ikke overrasket hvis denne ryker i semifinalen. Gjennomført, behagelig og flott. Det ville garantert bare bli bedre og bedre, den fortjener virkelig en plass i finalen. 4.5 poeng. Heia SVEITS. Tyrkia: Hadise – Düm Tek Tek. Sett det før og hørt det før. Det var ikke noe bra da og det er hvertfall ikke noe bedre nå. Mener det var denne som var nummer 1 i Belgia for litt siden, så det blir nok mange stemmer på Tyrkia i år også, men de får ingen av meg. Düm Tek Tek setter seg virkelig, det må man absolutt si er positivt. Det er en sang som er lett å huske. Kan gjerne si at det er godt satt sammen osv. men bevare meg hvor kjedelig og lite interessant vokalen er. Smått spennende rytmer og navlevisning holder til 2 poeng. Frankrike: Frankrike som ikke har vunnet siden 1977 og de har ikke hatt en top 10 plassering siden 2002. Begredelig de siste årene, 18 – 22 – 22 – 23 – 15 – 18. I år kommer Frankrike med Patricia Kaas. Et meget kjent navn i Europa, hun har solgt over 16 millioner plater. Et s'il fallait le faire er jazzete, det er mye tekst og den blir kanskje noe tung for de som ikke er vant med slik musikk. Jazz har jeg lite greie på, men dette fremstår som godt håndverk selv om det ikke er noe faller spesielt i smak hos meg. Jeg ville vært skeptisk til finaleplass for denne, men hun har åpenbart en fansakre i Europa, det spørs bare om de ser på Grand Prix. Kanskje dette blir årets overraskelse? 3.5 poeng, selv om jeg ikke helt forstår dette så er det åpenbart helt der oppe kvalitetsmessig. Videre fra semifinale 1: 1. Portugal 2. Makedonia 3. Armenia 4. Sveits 5. Andorra 6. Island 7. Bosnia-Hercegovina 8. Sverige 9. Malta 10. Montenegro Totalt antall poeng gitt for alle 18 bidrag: 52.5 poeng. Land jeg tror går videre fra semifinale 1: 1. Montenegro 2. Hviterussland 3. Sverige 4. Armenia 5. Tyrkia 6. Island 7. Makedonia 8. Israel 9. Malta 10. Bosnia-Hercegovina En må bort, hmmmm. Israel eller Finland. Videre fra semifinale 2: 1. Estland 2. Irland 3. Norge 4. Polen 5. Aserbajdsjan 6. Litauen 7. Serbia 8. Danmark 9. Moldova 10. Albania Totalt antall poeng gitt for alle 19 bidrag: 41,5 poeng. Land jeg tror går videre fra semifinale 2: 1. Estland 2. Ukraina 3. Hellas 4. Norge 5. Polen 6. Irland 7. Serbia 8. Aserbajdsjan 9. Latvia 10. Litauen Da er det vel bare å konstatere at Rybak har havnet i den letteste semifinalen. ^^ Det var faktisk ganske så skøy, får ta et forbehold om litt små endringer på poengene når alle sanger er vurdert. OBS! Se opp for leif, han er spesielt aktiv rundt 05.00. Vanskelig også med poeng, man endrer litt oppfatning på noen sanger når man får hørt de flere ganger. Endret 14. mai 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Aij, for en gjennomgang ^fmj. Ser frem til at du legger frem resten av gjengen før semifinalen. Selv synes jeg det er ekstra vanskelig å bedømme hvem som har mulighet til å komme videre i år. De siste årene har jeg jo utviklet en slags øst-europeer i meg, slik at jeg treffer bedre på avstemningene, men så kommer jo juryen i år. Hadde dette vært i fjor så kunne jeg ha satser store penger på at blant annet Finland og Island ikke ville gått videre. Samt at Patricia ville ha floppet med riktig oppstilling av finalister. Ser for meg at jurymedlemmene hos svenskene er respektable personligheter innenfor bransjen, så disse stemmene kan man til dels forutse, verre er det med den østlige delen av Europa. Til tross for at det er en jury, så kan det vel være at de stemmer relativt likt med folket? Skal vi kanskje fyre opp en liste over hvem vi tror går videre fra hver semi? Og er det slik at den som juryen tilsammen har gitt mest poeng til, som ikke går videre, få gå videre, eller er det sånn at de sammen finner en spesiell kandidat? Blir ikke helt klok på wiki: FinalThe final will take place in Moscow on 16 May. The hosts for the final will be announced on 6 May 2009.[61] The finalists will be: The "Big Four" (France, Germany, Spain and the United Kingdom). The host country, Russia. The nine countries that received the most televotes in the first semi-final. The nine countries that received the most televotes in the second semi-final. The jury's choices from each semi-final. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Etter hva jeg har forstått så er det back-up juryenes valg som får en av plassene i hver semifinale. Plassen går til den best plasserte sangen som ikke er blitt stemt videre av publikum, slik som Sverige i fjor. "After the first Semi-Final, it appeared that the televoters and the back-up juries selected the same 10 contestants to qualify for the Final. This was not the case after the second Semi-Final, as one of the 10 contestants who qualified was not in top-10 of the televoters. So, one of the qualified Semi-Finalists would not have made it to the Final without the support of the back-up jury!" Her bruker de både jury i entall og flertall, men jeg antar at det er back-up juryen til hvert enkelt land som bestemmer. Noe annet vil være rart. Endret 10. mai 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Mener jeg leste på mgpforumet til nrk at det var i finalen at 50-50systemet skulle gjelde, mens det i semifinalene skulle være slik som i fjor, som du skriver over. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Det stemmer, det er kun i finalen det er 50/50 fordeling mellom publikum og nasjonal jury. Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Himmel og hav. Nå skal chelseasupportere hindre at vi vinner esc. Hva blir det neste? Vil hindre norsk ESC-seier Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Om vi vinner med dette hybridgreiene her blir jeg sjokkert. En blanding av bulgarsk folkemusikk, taterfele og Ole Bull. EDIT: + Fake gay-smile. Endret 11. mai 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Disse tror jeg går videre i dag: Tyrkia Bosnia Malta Armenia Israel Sverige Sveits Hviterussland Romania Montenegro ville vært på lista hadde de hatt et bedre startnummer. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hva har startnr. med hvem som går videre å gjøre? Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det sies at de som synger til sist, blir husket bedre enn de som synger først. Etter å ha sammenlignet semifinaleresultater med finaleresultater, så er jeg sikker på at det stemmer. Altså Montengro åpner ballet ikveld, og da er mindre sannsynlig at de kommer videre, i motsetning til de Malta og Bosnia, som opptrer sist. Nå er riktignok disse sangene mer "grand-prix-appellerende" enn "Get out of my life". Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå har jeg spammet youtube med gay-beskyldninger om Rybak. Kanskje det holder for å hindre at vi må arrangere dette mølet. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Eurovision til Norge hadde vært herlig. :!: Kom igjen, Rybak! Og tror ikke noen bryr seg om gay-beskyldningene dine. Husk at Rybak synger om en jente i Fairytale. Lenke til kommentar
kolvereid Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå har jeg spammet youtube med gay-beskyldninger om Rybak. Kanskje det holder for å hindre at vi må arrangere dette mølet. Liker du ikke Rybak? Liker du ikke Eurovision? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Tror ikke han har noe imot Rybak, men vil bare at Norge ikke skal arrangere Eurovision neste år. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det vet vel ikke jeg. Du får spørre han. Fin versjon av sangen. Men tror ikke han hadde rukket å synge den IRL, for han hadde ikke fått tid til å puste. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå har jeg spammet youtube med gay-beskyldninger om Rybak. Kanskje det holder for å hindre at vi må arrangere dette mølet. Da er det da mer sannsynlig at du har skaffet Norge flere stemmer faktisk. :!: Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nå har jeg spammet youtube med gay-beskyldninger om Rybak. Kanskje det holder for å hindre at vi må arrangere dette mølet. Liker du ikke Rybak? Liker du ikke Eurovision? Jeg er lei av hele greia. Hvor lenge er det til finalen? De reiste jo til Moskva for flere uker siden?! Orker ikke tanken på at vi skal arrangere dette. Da vil det gå i ett konstant om hvem som skal være verter. Hva de skal ha på seg, og lange featurereportasjer om hva de tenker om alt mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå