Gå til innhold

Ny Judge Dredd-film bekreftet

Dotten

Anbefalte innlegg

Judge Dredd vil vende tilbake til det store lerretet: http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=7928

Det første forsøket var ikke helt top-notch akkurat, selv Sylvester Stallone innrømmet at de ikke var i nærheten av å utnytte potensialet til karakteren. Selskapet bak filmer som Sunshine og 28 Weeks Later står for produksjonen.

Hva bør til for å få en skikkelig god Dredd-film?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv likte jeg godt tegneserien som gikk i Magnum på 80 - 90 tallet . Filmen med Sylvester Stallone var en ren fadese uten sidestykke.

Vist den nye filmen skal bli noe suksess må de gå litt dypere inn på hovedpersonen å bruke han for alt det han står for i tegneserien. Kunsten å gjenskape akkurat det i filmer , har vist seg tidligere å ikke være så veldig enkelt for noen filmselskap . desverre er jeg ikke så håpefull :(

Tegneserien er fortsatt konge. Håper ikke dette blir en like jævlig opplevelse som filmen fra 1995

Edit:

Å tatt i betraktning at selskapet bak filmene Sunshine og 28 Weeks Later skal stå for produksjonen, betyr ikke umiddelbar suksess .

Endret av Raude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Mange vil vel kalle meg sær som liker den gamle Judge Dredd med Sly i spissen. Men det kan hende det er fordi jeg klarer å kose meg ukritisk med slike filmer som jeg synes var råtøffe da jeg var liten (med visse unntak). Men kanskje jeg skal sette meg ned og se filmen men være mer kritisk til hva jeg ser.

Men angående en ny film, kunne det så absolutt ha vært spennende med riktig selskap, men som Raude sier så kan man ikke forvente så alt for mye ut ifra at det er selskapet bak Sunshine og 28 Weeks Later.

Ser for meg at dette er noe Legendary kunne ha gjort til gull.... nok en gang.

Lenke til kommentar
Mange vil vel kalle meg sær som liker den gamle Judge Dredd

Jeg er ikke en av de iallfall. Jeg syntes judge Dredd var råtøff som liten selv, og slike ting sitter alltid godt i.

Bortsett fra en smule irriterende Schneider, synes jeg JD funker greit enda faktisk.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt redd for at en dypere forståelse eller mer innsikt i Judge Dredd universet vil ødelegge endel av nostalgien knyttet til orginalen.

Demolition Man så jeg så mange ganger som ung at jeg er lei den som voksen, men Judge Dredd er en barndommens filmer jeg fremdeles greier å se om og om igjen.

Lenke til kommentar
Det første forsøket var ikke helt top-notch akkurat, selv Sylvester Stallone innrømmet at de ikke var i nærheten av å utnytte potensialet til karakteren.

Hva bør til for å få en skikkelig god Dredd-film?

Haha! Var vel omtrent det siste jeg hadde ventet. Men superhelter og skurker er jo i siget, så da er det jo fint å ha en som er begge deler. Judge Dredd universet er som sagt ganske stilig. Bare se hva de klarte å gjøre med Batman, som egentlig har et skikkelig teit univers.

Problemet med den første var at den var formulert action-komedie med superhelt av den "gamle skolen". Hvis noen kunne gjøre film-universet mer likt tegneserien, altså grovere, voldeligere, mer realistisk (dog fremtidsrettet), og mørkere og mer voksent, så tror jeg absolutt det kan bli en hit.

Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan dette kan høres ut, men det første jeg vil de skal gjøre er å gi f'en i hvilken aldersgrense den kan ha. Judge Dress skal være beintøff, ultravoldelig og kul så det holder, og da holder det ikke med å satse på 12-års aldersgrense. :p

Sier selvsagt ikke at de må pøse på med blod og gørr, men lage en god, gammeldags actionfilm der de tør å utnytte karakteren og universet. Når selv Terminator, Predator og Alien har blitt familievennlige er det noe feil et sted...

Lenke til kommentar
og da holder det ikke med å satse på 12-års aldersgrense.

Ja... det noe med det der... de vil jo selvsagt appelere til de yngre, som ofte kanskje er 'most likely' til å like superhero type filmer, men Dredd er ingen superhelt, han er litt skurk også. Han kunne vært en fascinerende figur i en fantastisk action/scifi/horror hvis de ikke gjorde det PG-12.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk litt redd for at en dypere forståelse eller mer innsikt i Judge Dredd universet vil ødelegge endel av nostalgien knyttet til orginalen.

Demolition Man så jeg så mange ganger som ung at jeg er lei den som voksen, men Judge Dredd er en barndommens filmer jeg fremdeles greier å se om og om igjen.

Men filmen kunne jo vært så mye bedre! hadde de bare gått dypere inn på karakteren . synes filmen glimrer med elendig karakterskildring. så utrolig kul som judge dredd er i tegneserien , blir det bare en flau suppe å se filmen. men jeg kan se den at du forbinder filmen med de gode barneår :) har mange slike filmer selv

Lenke til kommentar
og da holder det ikke med å satse på 12-års aldersgrense.

Ja... det noe med det der... de vil jo selvsagt appelere til de yngre, som ofte kanskje er 'most likely' til å like superhero type filmer, men Dredd er ingen superhelt, han er litt skurk også. Han kunne vært en fascinerende figur i en fantastisk action/scifi/horror hvis de ikke gjorde det PG-12.

Hele poenget med dommerne (så vidt jeg har forstått) er at de er både dommer, jury og bøddel i en og samme person. De er snill mot de snille, men har ingenting imot å henrette de slemme. Det blir liksom litt feil å se Judge Dredd skrive ut parkeringsbøter. :p

Mener ikke at den må være ultravoldelig for volden sin skyld, men tenk noe alá The Punisher. Selv traileren til den nye Punisher-filmen har 18-års aldersgrense, og det sier jo sitt. ;)

Lenke til kommentar
Hele poenget med dommerne (så vidt jeg har forstått) er at de er både dommer, jury og bøddel i en og samme person. De er snill mot de snille, men har ingenting imot å henrette de slemme. Det blir liksom litt feil å se Judge Dredd skrive ut parkeringsbøter. :p

Du har selvsagt rett i det. Det er lenge siden jeg har sett filmen, men jeg husker godt at han skulle drepe Rob Schneider for å ha hacka en datamaskin eller no. Så han blir jo jævlig til anti-helt. Men det er så mye POTENSIALE i det universet og den figuren tror jeg. Batman har jo det teite universet, en idiotisk drakt osv. og alikevel er Batman Begins og Dark Knight helt rå. Batman også er jo litt antihelt innimellom. Det er derfor han er fascinerende, kontra f.eks Supermann aka Kaptein Perfekto :)

Mener ikke at den må være ultravoldelig for volden sin skyld, men tenk noe alá The Punisher. Selv traileren til den nye Punisher-filmen har 18-års aldersgrense, og det sier jo sitt. ;)

Nei, selvsagt, ikke for voldens egen skyld, men for universet, atmosfæren osv. det er jo ultravoldelige steder disse byene.

Lenke til kommentar

Tenk på krigsfilmer. De kan være svært brutale til tider, men volden er kun fordi det faktisk er krig vi snakker om og havner i bakgrunnen. De burde gjøre det samme med Judge Dredd. Vold er en naturlig del av hverdagen i det universet, så de bør ikke styre unna den for å få en lavere aldersgrense. Men når det er sagt bør volden likevel havne i bakgrunnen uten å få for mye fokus.

En annen ting er at Judge Dredd og de andre dommerne ikke kan ha noen særlig følelser. De er snill mot de snille og kan være svært så hyggelige folk til vanlig, men de må ikke bli plaget av dårlig samvittighet om de blir nødt til å drepe skurkene. Eller som Ash så fint sa det i Army of Darkness: "Good? Bad? I'm the guy with the gun." :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...