Gå til innhold

Deaktivere innbygd skjermkort?

vihovde

Anbefalte innlegg

Har en Acer M3100 med ett hovedkort som har ett innbygd ATI Radeon X1250 skjermkort.

Jeg har nå innstallert ett 8800GTS sjermkort, men så kom jeg til å tenke på om man må inn i bios for å avinnstallere det innbygde skjermkortet? I så tilfelle hvordan gjør man det i BIOS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Det er så absolutt ikke nødvendig. Kan ikke se noen grunn for å måtte deaktivere det innebygde skjermkortet. La det bare være som det er og nyt ny og bedre grafikk med det nye skjermkortet ditt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kan det ikke bare holde å slette driverene i så fall da?

høyreklikk på Min Datamaskin -> Behandle -> Enhetsbehandling -> Skjermkort -> Høyreklikk på det integrerte og "Avinstaller" hak av for å ville slette driverene også. Restart for sikkerhets skyld.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

jo da det er en mulighet. på noen hovedkort har du valgmuligheten auto å da er det deaktivert automatisk om intern kort er montert. en fordel om man senere må feilsøke gpu.

vist man bare sletter driverne vil det fortsatt ta opp en irq adresse. selv om dette betyr lite i praktisk bruk.

det innebygde kortet vil vel bli aktivert ved bios reset så senere feilsøking blir ikke et problem.

Endret av Kolvrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...