Gå til innhold

Noen som har Windows 3.x disketter på norsk?

hakonvl

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt usikker på om forumsreglene ikke tilater det jeg spør om np, men bare steng emnet i så fall.

Vi har en gammel pc som har tatt livet av seg. Den kjørte Windows 3.1 med PC-DOS 5.00 eller 5.02, er litt usikker, har disketter for begge deler. Fikk lyst og prøve 3.1 igjen, men vi har alrdi hatt noen disketter for det da databutikken vi kjøpte den i instalerte det for oss.

Spørsmålet mitt er at jeg lurer på om noen har 3.1 disketter dere kunne har kopiert til meg? Bare bruk Winimage til å lage et diskbilde av de å send filene til meg over E-Mail. Programmet er helt trygt så vidt jeg vet og det er gratis de 30 første dagene. Bruker prøveversjonen selv.

Hvis dere av en eller annen grunn trenger DOS så kan så kan vi sikkert bli enige så jeg kan sende de til deg og ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg har liggende en rekke eldre Windowws 3-versjoner pådisketter kan jeg ikke kopiere disse. Det ville være brudd på lisensbetingelsene.

EDIT:

Windows 2, Windows 286, Windows 3.x ble alle installert over MS-DOS/PC-DOS 3.x 4.x eller 5.x (som ligger som basis. alle filer er tilgjenglig ved oppstart av en av disse operativsystemene.

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Selv om jeg har liggende en rekke eldre Windowws 3-versjoner pådisketter kan jeg ikke kopiere disse. Det ville være brudd på lisensbetingelsene.

EDIT:

Windows 2, Windows 286, Windows 3.x ble alle installert over MS-DOS/PC-DOS 3.x 4.x eller 5.x (som ligger som basis. alle filer er tilgjenglig ved oppstart av en av disse operativsystemene.

Nei de ble ikke det. Jeg har prøvd flere versjoner av både Win 1 og 2 og har selv kjørt Win3.1. Har de faktisk liggende på en backup som jeg boota, men mangler instalasjonsdiskettene.

Så vidt jeg vet så er det lov og skaffe kopier når det orginale instalasjonsmediet er ødelagt eller ikke ekisterer, og det er et tilfelle her. Har vært borti folk på forumet her som har fått lov fra MS til og gjøre det, men F. eks WinXP. Kan jo godt hende at det er feil.

Har selv sendt en e-post men har ikke fått svar enda.

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...